پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:28:19 - سه شنبه 15 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشنواره دانشجوی نمونه کشور آغاز شد
معاون دانشجویی وزیر علوم، از دانشجویان علاقه مند به حضور در جشنواره انتخاب دانشجوی نمونه کشور درخواست کرد از فردا ثبت نام کنند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا: مجتبی صدیقی اظهار کرد: در بیست و چهارمین جشنواره دانشجوی نمونه کشور، برای نخستین بار علاوه بر دانشجویان دانشگاه های وزارت خانه های علوم و بهداشت، دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد نیز می توانند شرکت کنند.
وی جایزه نقدی نفرات اول مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی را به ترتیب ۷۰، ۶۰و ۵۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: علاوه بر این، دانشجویان برگزیده، امکان تحصیل در مقاطع بالاتر بدون کنکور را خواهند داشت و دانشجویان مقاطع دکتری به فرصت های مطالعاتی در خارج کشور اعزام می شوند.
صریقی اضافه کرد: هزینه رفت و آمد، مسکن و هزینه های جاری و دانشگاه آنها به طور کامل توسط وزارتخانه پرداخت می شود؛ ضمن اینکه به بنیاد ملی نخبگان نیز معرفی خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه امروز از لباس جدید دانشجوی نمونه هم رونمایی شد گفت: دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی معدلشان ۱۶، ارشد ۱۷، دکتری حرفه ای ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ است؛ می توانند در این رقابت شرکت کنند. البته لازم است دانشجویان مقاطع بالاتر در مقاطع تحصیلی پیش نیز این شرط معدل را کسب کرده باشند.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: امتیازات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و حفظ شئونات ملاک های انتخاب هستند که هر کدام از این ها دسته بندی خاص خود را دارند. به طور مثال انتشار مقالات پژوهشی، تالیف کتاب، ترجمه و گردآوری کتاب، اختراع و نوآوری در زیرمجموعه نمرات پژوهشی قرار می گیرد که شخص تا سطح ۵۰ نمره را می تواند از طریق انتشار مقالات پژوهشی به دست آورد.
وی ادامه داد: در مرحله نخست دانشجویان متقاضی در وب سایت مربوط که از روز سه شنبه ۱۵ دی گشایش می شود می توانند به طور رایگان ثبت نام و با ارائه مدارک و مستندات خود بارگذاری کنند که نهایت تا ۲ بهمن ماه سال جاری باید این کار را انجام دهد.
صدیقی، آغاز داوری درون دانشگاهی این جشنواره را از ۱۰ بهمن تا یکم اسفند ماه امسال دانست و گفت: پس از آن از ۸ تا ۲۶ اسفند ماه داوری های مرحله کشوری انجام شده و اردیبهشت ماه سال ۹۵ دانشجویان برتر کشور معرفی و مورد تجلیل قرار می گیرند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا دانشجویانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند نیز می توانند در این رقابت شرکت کنند؟ اظهار کرد: برای آنکه حقی از کسی ضایع نشود فارغ التحصیلان در اولین فراخوان بعد از پایان تحصیل خود می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
صدیقی افزود: مراحل انتخاب دانشجوی نمونه را کاملا شفاف سازی کرده ایم تا هر دانشجوی شرکت کننده مطمئن شود واقعا به حق خود رسیده است یا خیر؟
وی ادامه داد: دانشجویانی که دچار انواع معلولیت هستند در صورتی که بتوانند در هر یک از قسمت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و حفظ شئونات امتیاز ۹۰ را به دست آورند با ۱۰ نمره هدیه، امتیاز ۱۰۰ برای آنها در نظر گرفته می شود.
دانشجویان متقاضی می توانند برای ثبت نام در این جشنواره از روز ۱۵ دی ماه به نشانی

انتهای پیام/س

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi