پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:19:10 - سه شنبه 16 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سید هادی افقهی در دانشکده فنی جیرفت عنوان کرد؛
جان کری اذعان کرده اجازه نمی دهیم آب خوش برجام از گلوی ایران پایین برود/آمریکا با جنگهای نیابتی در منطقه به دنبال اقتدار اسرائیل است
همایش ایران در سوریه و عراق چه می خواهد؟ در دانشکده فنی جیرفت با سخنرانی سید هادی سید افقهی تحلیلگر مسائل خاورمیانه و جهان با جمعی از مسئولین و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” همایش ایران در سوریه و عراق چه می خواهد در دانشکده فنی جیرفت با سخنرانی دکتر سید هادی سید افقهی تحلیلگر مسائل خاورمیانه و جهان و جمعی از مسئولین و دانشجویان برگزار شد.

سید هادی سید افقهی در این سخنرانی ضمن بررسی تحولات منطقه به بیان بازتاب برجام و اوضاع کشورهای منطقه پرداخت و افزود: استکبار جهانی از ورود به کشورهای عربی و استفاده ابزاری از آنها چند هدف را دنبال میکردند که ایران هراسی شامل موشک های بالستیک، حقوق بشر و حمایت از تروریسم- اطمینان بخشی به کشورهای عربی خلیج فارس- انعقاد قراردادهای نظامی، امنیتی با کشورهای عربی خلیج فارس- کارشکنی برای جلوگیری از سرمایه های اروپایی به ایران پس از برجام بیان نمودند.

این تحلیل گر مسائل خاورمیانه اظهار داشت: اسرائیل یک غده سرطانی که توسط آمریکا و ایادی غرب حمایت می شود و در منطقه دردانه آمریکا است و هرچه مردم را می کشد می گوید دارد از خود دفاع می کنند.

وی بیان کرد: وندی شرمن و جان کری به ملت ایران مستقیماًٌ توهین نمودند که نفاق و دروغ در ژن ایرانی هاست. ما چگونه با این همه مسائلی که از استکبار دیده ایم می توانیم به آنها اطمینان کنیم.

افقهی گفت: جان کری خطاب به یکی از شیوخ خلیج فارس می گوید، ما اجازه نمی دهیم آب خوش برجام از گلوی ایران پائین برود.

تحلیل گر مسائل خاورمیانه تصریح کرد: ما در بحث مذاکرات هسته ای ۱۶ هزار دستگاه سانتریفیوژ را به ۵۶۰۰ دستگاه کاهش دادیم.

وی در بحث تحریم های ایران افزود: آمریکا با ترساندن کشورهای اروپایی به لحاظ معامله و سرمایه گذاری در ایران اعلام کرد که هیچ کشوری حق معامله با ایران را ندارد.

سید هادی افقهی در رابطه با مسائل خاورمیانه و تجزیه ایران، عراق و سوریه خاطرنشان کرد: آنها دنبال تجزیه و تقسیم ایران به ۶ کشور مجزا می باشند و دنبال آن هستند تا عراق را به سه کشور عراق کرد، عراق شیعه و عراق سنی تجزیه نمایند خصوصا موقعیت استراتژیکی استان الأنبار که هم مرز با سه کشور ترکیه سوریه اردن می باشد برای داعش بابت رسیدن تجهیزات و امکانات اهمیت بسزایی دارد.

تحلیلگر مسائل خاورمیانه و جهان در پایان عنوان کرد: با این رویکرد آمریکا از حمایت داعش دو بحران جدی و عالم گیر شامل بحران انرژی و بحران آب دامن گیر مردم جهان خواهد شد و هم اکنون بین ترکیه و عراق جنگ آب است که این موضوع اقتدار اسرائیل را بیش از پیش و ریز ریز شدن کشورهای خاورمیانه را در پیش دارد که این خواست استکبار است که همان طرح گالیور و لیلی پوت ها است الان در عراق، سوریه و یمن چه اتفاقی می افتد. عراقی ها دارند عراقی ها را می کشند و سوریه ها دارند سوری ها را می کشند و یمنی ها دارند یمنی ها را می کشند بدون اینکه یک سرباز آمریکایی کشته شود که این طرح هم طرح آمریکا بود همان جنگ های نیابتی را راه بندازد تا به اهداف خود برسد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi