پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

20:08:58 - یکشنبه 11 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان:
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی کرمان در بهمن‌ماه/ وجود نقص هرم نیروی انسانی در صنایع
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، از آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته خبر داد و گفت: ثبت نام داوطلبان دوره کارشناسی ناپیوسته از چهارم دی ماه آغاز شده و تا ۱۴ دی ماه ادامه دارد.

به گزارش دانشجو آزاد:  مسعود ایرانمنش ظهر امروز ۱۱ دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار سال گفت: دانشگاه علمی کاربردی یکی از مخاطبان مقام معظم رهبری در شعار سال است.

او، با یادآوری تاریخچه تاسیس دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: سند تحول دولت سیزدهم برای رفع خلاء های جامعه تدوین شده و این دانشگاه برای رفع چالش هایی که در این سند شناسایی شده، ماموریت پیدا کرد.

به گفته سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، ۱۳ مرکز علمی کاربردی در استان فعال هستند که هشت مورد آن در شهر کرمان مستقر است و به دنبال فعال کردن مراکزی در جنوب استان هستند.

به اعتقاد او، دانشگاه علمی کاربردی مکمل موسسات آموزش عالی دیگر است و عدم وجود مهارت کافی در فارغ التحصیلان دانشگاهی و به‌روز نبودن دوره های تحصیلی متناسب با بازار کار جامعه را از اهداف تاسیس مراکز علمی کاربردی برشمرد.

طبق گفته سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، امروزه مردم به این نتیجه رسیدند که بدون داشتن مهارت کافی و صرف داشتن مدرک نمی توان وارد بازار کار شد و ضعف فرهنگ کار یکی از مشکلات استان کرمان است.

او بر لزوم مهارت افزایی جوانان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه رشته های مورد نیاز بازار کار و مهارت آموزی در مراکز علمی کاربردی تعریف شده اما متاسفانه بسیاری از مردم دانشگاه های جامع علمی کاربردی را به درستی نمی شناسند.

ایرانمنش در ادامه گریزی به درآمد سرانه خانوار زد و بیان کرد: درآمد سرانه سالانه مردم استان کرمان حدود ۷۰ میلیون تومان است در حالی که متوسط کشور ۱۲۰ میلیون تومان است و این نشان دهنده ضعف فرهنگ کار در این خطه است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، نقص هرم نیروی انسانی در صنایع را از دیگر مشکلات می داند و می گوید: در صنایع کشور تعداد تکنسین ها بسیار کمتر از نیروی مهندس است و این نقص است. آمادگی لازم برای مهارت افزایی نیروهای صنایع و همچنین تربیت نیروی ماهر را داریم.

او از تضمین شغلی فارغ التحصلیلان سخن به میان آورد و اظهار کرد: رشته هایی در مراکز علمی کاربردی تعریف می کنیم که بازار کار به آن رشته نیاز دارد.

ایرانمنش با انتقاد از قدیمی بودن برخی رشته های دانشگاه های عالی، اظهار کرد: بسیاری از رشته های دانشگاه های عالی باید بازنگری شوند و این زمان بر است اما در دانشگاه علمی کاربردی به دلیل پویا بودنش در کمترین زمان ممکن می تواند رشته جدید را تعریف کند.

او می گوید: مقرر بود تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از رشته های کشور مهارتی شوند که تاکنون ۱۴ درصد آن محقق شده است.

ایرانمنش مدعی است که تقریبا ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی مشغول به کار می شوند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi