پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:19:34 - چهارشنبه 16 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور؛
توهم دانش به دنبال حجم عظیمی از اطلاعات در فضای مجازی ایجاد می شود
بصیری بیان کرد: گاهی در حوزه رسانه و ارتباط با دیگران از تکنیک های قدیمی استفاده می کنیم، متاسفانه امروزه در معرض حجم عظیمی از اخبار و اطلاعات قرار گرفته ایم همین امر سبب شده تا دچار توهم دانش شویم.

به گزارش “دانشجو آزاد”مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در همایش گرامیداشت روز خبرنگار و گردهمایی فعالین فضای مجازی عنوان کرد:گاهی در حوزه رسانه و ارتباط با دیگران از تکنیک های قدیمی استفاده می کنیم، متاسفانه امروزه در معرض حجم عظیمی از اخبار و اطلاعات قرار گرفته ایم همین امر سبب شده تا دچار توهم دانش شویم.

بصیری بیان کرد: تصور ما از غرب تصور کشوری پیشرفته با امکانات کامل است در حالی که میانگین درآمد در آمریکا ۲ هزار و ۵۰۰ دلار است.

وی با بیان اینکه  احساس بدبختی در کشور ما نسیت یه کشور های دیگر بیشتر دیده می شود اظهار کرد: کشور ما در هیچ کدام از جرائم خانوادگی، درگیری های خیابانی، تجاوزها و… که سایر کشورها شاخص هستند سرآمد نیست و جزء ۱۲۰کشور اول قرار نداریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور افزود: آمریکا یک پیکر تنومند است که دچار پوکی استخوان شده است، این سخن سردارسلامی درست است و جامعه آمریکا دچار چنین وضعیتی است اما تصور ما این است که تمام مشکلات دنیا بر سر ما خراب شده است.

یصیری با بیان اینکه دشمنان سعی دارند آمار غلط در ذهن مردم ایجاد کنند تصریح کرد: مردم را به شدت نگران می کنند در حالی که در حوزه تجاوز به حقوق کودکان اولین کشور دنیا سوئد است و ما جزء ۱۵۰کشور اول نیستیم و در حالی که تصور می شود آمار طلاق در کشور ما نگران کننده است  در واقعیت ایران در دنیا کمترین آمار طلاق را دارد.

وی خاطر نشان کرد: در همه کشورها دریافت حقوق های نجومی وجود دارد و بیشترین حقوق نجومی توسط مسئولین کشور استرالیا دریافت می شود در حالی که کل اختلاس کشور ما سه درصد بودجه کشور است اما تصور این است که همه در کشور ما در حال دزدیدن هستند.

بصیری عنوان کرد: با وجود همه نداری ها ۷۰ درصد مردم ما دارای خانه هستند و ۷۰درصد آن ها به رستوران می روند و در تهران تمایل مردم از خانه های ۴۰ متری به۸۰ متری افزایش یافته است.

این مقام مسئول ابراز داشت: بر اساس گفته ترامپ در کشور آمریکا ۵۰درصد خانواده ها نگران وعده غذایی بعدی خود هستند، متاسفانه فضای مجازی ما را سطحی نگر کرده است خبری را خوب می دانیم که در باطن بد است.

بصیری با بیان اینکه ۵۴ درصد زنان ایرانی چادری هستند مطرح کرد: دشمنان به دنبال قرار دادن ما در مقابل یک دیگر هستند ولی تبلور نمایش بی حجابان در کشور نمایان است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: غربی ها همواره از هزینه رسانه کم نمی کنند و جنگ امروز جنگ رسانه است و مردم امروزه دچار ضعف رسانه هستند چراکه رسانه مانند مواد مخدر می باشد.

بصیری بیان داشت: تکنولوژی علوم انسانی همانند تکنولوژی فنی و فیزیکی پیشرفت کرده است و امروزه دشمن قلب های ما را فتح کرده و ما بدون تحقیق سخنان آن ها را قبول می کنیم و به طور کلی مردم در فضای مجازی به دنبال حرف های غلط و زیبا هستند.

وی با اشاره به این که امروزه دیگر جنگ نظامی در نخواهد گرفت یادآورشد: اگر قراراست بمیریم باید ایستاده و در حال مقاومت بمیریم، همه ملت ها مشکل دارند و این مختص ایران نیست.

بصیری در پایان عنوان کرد: هیچ خبری را بدون کنترل کردن نخوانیم و برای حضور در فضای مجازی باید مطالعه ای عمیق داشته باشیم، سواد رسانه ای خودسازی دارد و ما در فضای آلوده حرکت می کنیم از این رو باید مراقب باشیم.

 

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi