پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:12:42 - دوشنبه 26 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تولید دو محصول دارویی به شکل قلم از گیاه «نعناع» و «آلوئه‌ورا»
دانشیار دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به تهیه دو محصول دارویی با منشاء گیاهی با عناوین «قلم ضد سردردهای میگرنی منتول» و «قلم آلوئه‌ورا» شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از  ایسنا، دکتر بحری نجفی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص تهیه و مزایای این نوع از اشکال دارویی اظهار کرد: شکل قلمی یا ماتیکی این فرآورده‌ها به دلیل جامد بودن به راحتی قابل استفاده بوده و می‌توان آن را در جیب یا کیف خود حمل کرد و بدون استفاده از انگشت در هر قسمت از پوست که نیاز است، مورد استفاده قرار داد. این فرآورده‌ها چرب نیستند، با آب شسته می‌شوند و نیازی به صابون ندارند. همچنین فرمولاسیون این محصولات به دلیل داشتن ترکیبات دیگر دارای جذب سریع بوده و اثر آن‌ها بلافاصله قابل احساس است.

وی افزود: قلم ضد میگرن شکل جدید و متمایزی از منتول – ماده‌ای موجود در نعناع- است که برای اولین بار در کشور تهیه می­‌شود و مزیت­های فراوانی نسبت به اشکال تولید شده آن مانند پماد، محلول و قطره دارا است.

نجفی در رابطه با قلم آلوئه‌ورا نیز گفت: قلم آلوئه‌ورا شکل جدیدی از گیاه آلوئه‌ورا یا صبر زرد است که قبلاً به صورت ژل، لوسیون و کرم تولید و به بازار عرضه شده است. این قلم در برطرف کردن خارش و التهاب گزیدگی زنبور و نیش حشرات، آفتاب سوختگی و التیام بسیاری از بریدگی‌ها، زخم‌ها، اگزما و ترک بین انگشتان پا که یک بیماری قارچی است، می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi