پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:14:03 - چهارشنبه 16 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توسعه و تحول بخش کشاورزی در سایه احیاء، توسعه و عمران روستاها
تشکیل همایش ملی روز روستا بعنوان یکی از طرحهای دولت یازدهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ست که جای تقدیر و تشکر دارد و امید است که همانند طرح تحول سلامت با رضایتمندی همگانی رهبری معظم انقلاب اسلامی و مردم همراه گردد.

دانشجو آزاد؛ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تحکیم استقلال اقتصادی و خودکفایی و خود اتکایی در تامین عمده نیازهای ضروری جامعه ایرانی از قبیل حبوبات، غلات، مواد لبنی و پروتئینی و … توجه به عمران روستاها از برنامه های کارساز وراههای موثر مقابله با تحریم هاست.

تشکیل همایش ملی روز روستا بعنوان یکی از طرحهای دولت یازدهم در این راستاست که جای تقدیر و تشکر دارد و امید است که همانند طرح تحول سلامت با رضایتمندی همگانی رهبری معظم انقلاب اسلامی و مردم همراه گردد.

آزموده را آزمودن خطاست

در حاشیه همایش ملی روز روستا ذکر یک مطلب لازم و ضروری است که در سالهای پایانی دولت دهم کارگروهی به نام کار گروه توسعه بخش کشاورزی تشکیل و با مطالعاتی همه جانبه ابعاد مختلف رشد و توسعه روستا، ارتقاء کمی و کیفی محصولات بخش کشاورزی اعم از تولیدات زراعی، آبزیان، ماکیان و دام سبک و سنگین و صنایع تبدیلی و تلاش در جهت بهینه سازی امکانات و نهادهای بخش کشاورزی شرایط لازم و فضای مناسب برای رشد و توسعه و اشتغال بخش کشاورزی و خروج از اقتصاد تک محصولی روستا و ارتقاء سطح درامد روستاییان و ماندگاری بیشتر در روستا و مهاجرت معکوس را فراهم می کرد.

استعدادیابی ها در سطح کشور انجام و اراضی، امکان و طرحها و فرصتهای مناسب بررسی و احصاء گردید که در نهایت با تامین و پرداخت تسهیلات مناسب نظارت شده و کنترل عملکرد و هدایت کشاورزان، اصلاح الگو و شیوه کشت و مصرف بهینه آب در شرایط خاص، بازاریابی و خرید تضمینی تولیدات و فرآورده های کشاورزی در داخل و خارج از کشور موجبات احیاء عمران و آبادانی و ماندگاری روستاییان فراهم می گردد.

برحسب رهنمودهای مقام معظم رهبری که در آغاز به کار دولت یازدهم فرمودند باید از کارها و اقدامات خوب دولتهای گذشته استفاده و از ضعفهای آنها پرهیز نمود، پیشنهاد می گردد که طرح توسعه بخش کشاورزی دولت دهم در دولت یازدهم و علاقمندان به توسعه و تحول و دست اندرکاران سمینار و همایش ملی روز روستا مورد توجه و عنایت و بازبینی و استفاده قرار گیرد و با اصلاحات احتمالی و مختصر آنرا بکار بست تا موجبات تسریع در اهداف بلند همایش فراهم گردد چرا که از قدیم گفته اند که “آزموده را آزمودن خطاست”.

در خصوص ریشه یابی عملی کم توجهی به روستا و روستاییان در یکصد سال اخیر که مورد درخواست ریاست محترم جمهوری از پژوهشگران و دانشگاهیان بود مطالبی به استحضار خواهد رسید.

سید حسن صابری

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi