پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:28:32 - شنبه 30 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس اداره آموزش‌های مداوم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:
توسعه همه جانبه نیاز به سرمایه انسانی دارد/ لزوم توجه همگانی به جوانی جمعیت
رئیس اداره آموزش‌های مداوم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: توسعه همه‌جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقاء سرمایه انسانی دارد.

به گزارش دانشجو آزاد:

دکتر حسن خدادادی امروز ۲۹ اردیبهشت ماه به‌مناسبت هفته ملی جمعیت، اظهار کرد: یکی از مسائل و دغدغه‌های فعلی مسئولان کشور بحث جوانی جمعیت است، زیرا جمعیت جوان از عوامل مهم اقتدار و پایه‌های اصلی قدرت و رشد جامعه است لذا توسعه همه‌جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقاء سرمایه انسانی دارد.

وی با اشاره به این‌که کشور ما از سال‌ها پیش از جمعیت جوان برخوردار بوده و لازم است همچنان این ثروت حفظ شود، افزود: در سال‌های اخیر متاسفانه روند باروری در کشور رشد نزولی داشته است به نحوی که پیش‌بینی می‌شود در دوره ۲۰ ساله جمعیت سالمند کشور با روند فعلی دوبرابر شود در حالی که در کشورهای دیگر این رخداد ۱۰۰ ساله است.

رئیس اداره آموزش‌های مداوم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در برهه ۳۰ ساله به‌نام «پنجره فرصت» وقت داریم که روند شیب نزولی جمعیت را تغییر دهیم.

وی تأکید کرد: مدیریت صحیح با استفاده از امکانات بالقوه جمعیتی و فعالان اقتصادی، برنامه‌ریزی‌های اقتصادی شامل کارآفرینی و اشتغال‌زایی می‌تواند جمعیت جوان و مولد را به فرزندآوری ترغیب کند.

انتهای پیام

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi