پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:22:52 - چهارشنبه 6 دی 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران مطرح شد
توسعه با توصیه محقق نمی‌شود/ ۵۰ درصد سیاست خارجی ایران سیاست داخلی‌ست
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان این مطلب که توسعه با توصیه محقق نمی‌شود، گفت: همه از امنیت موجود در کشور استفاده می‌کنند و امنیت یکی از مولفه‌های توسعه است و امنیت در سایه سیاست‌گذاری به موقع و درست محقق می‌شود.

  به گزارش دانشجو آزاد: حسین اکبری فرد صبح امروز ششم دی ماه در دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه باهنر متفاوت‌تر از سایر دانشگاه‌های کشور و شاید جهان است زیرا این دانشگاه کاملاً خیّرساز و با نگاه توسعه‌ای ساخته شده است.

وی ادامه داد: کرمان، استان کریمان و نخبه پرور است و حاج قاسم سلیمانی زاده این خطه است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: با عزت، حکمت و مصلحت، سیاست خارجی پایداری خواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که توسعه با توصیه محقق نمی‌شود، تصریح کرد: همه از امنیت موجود در کشور استفاده می‌کنند و امنیت یکی از مولفه‌های توسعه است و امنیت در سایه سیاست‌گذاری به موقع و درست محقق می‌شود.

اکبری فرد تاکید کرد: سیاست خارجی اگر درست انتخاب نشود و توسط اندیشمندان اتخاذ نشود، هزینه‌های جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.

وی اظهار کرد: تولید علم مرجعیت ساز است، اما مصرف علمی هم مهم است زیرا باعث ایجاد قدرت و رفاه می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمود غفوری رئیس همایش ملی سیاست خارجی ایران نیز گفت: ۱۴۵ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۰۷ مورد آن مورد پذیرش قرار گرفت و ۳۰ مقاله از ۸۴ مقاله ارسال شده، چاپ می‌شود.

سیدجواد دهقانی فیروزآبادی دبیر علمی دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران نیز اظهار کرد: سیاست، معرکه همه علوم است و حیات و ممات هر کشور به سیاست خارجی آن بستگی دارد.

وی ادامه داد: سیاست خارجی باید به طور مطلوب تدوین و اجرا شود تا امنیت ملی برقرار شود. بیش از ۵۰ درصد سیاست خارجی در ایران سیاست داخلی است و برخی از نویسندگان خارجی معتقدند که همه چیز سیاست خارجی در ایران، سیاست داخلی است و اگر یک وفاق و اجماع ملی در خصوص سیاست خارجی شکل نگیرد، سیاست خارجی موفق نخواهد بود.

دبیر علمی دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران با بیان این مطلب که نظریه مهم است اما نباید محصور در نظریه شویم، افزود: نگاه به همسایگی یکی از نگاه‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi