پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:33:55 - شنبه 26 اسفند 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به‌مناسبت نوروز،
تور گردشگری مقاومت در کرمان برگزار می‌شود
معاون فرهنگی شهردار کرمان با بیان اینکه در نقشه‌های راهنمای مسافر، حوزه گردشگری مقاومت، اماکن گردشگری و تاریخی و اماکن اقامتی شهر کرمان مشخص شده و از این طریق اطلاعات کاملی در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد، گفت: برگزاری تور گردشگری اماکن تاریخی و تور گردشگری مقاومت، از برنامه‌های ایام نوروز در کرمان است.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی، معاون فرهنگی شهردار کرمان، در تشریح برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در کرمان، با بیان اینکه این برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌های روزانه و برنامه‌های ویژه نوروز برگزار می‌شود، گفت: ازجمله برنامه‌های نوروز سال ۱۴۰۳، استقرار ایستگاه راهنمای مسافر در ورودی‌های شهر کرمان و پنج نقطه از شهر است.

وی افزود: در این ایستگاه‌ها، افراد آگاه و کاربلد راهنمای گردشگری که اِشراف خوبی نسبت به اماکن تاریخی و گردشگری کرمان دارند و می‌توانند پاسخگوی خوبی برای پرسش‌های گردشگران و مهمانان نوروزی باشند، مستقر می‌شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، از توزیع نقشه‌های راهنما در ایستگاه‌های راهنمای مسافر خبر داد و اظهار کرد: در این نقشه‌ها، حوزه گردشگری مقاومت، اماکن گردشگری و تاریخی و اماکن اقامتی شهر کرمان مشخص شده و از این طریق اطلاعات کاملی در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

شیخ‌شعاعی، به نصب بیلبوردها و تابلوهای شهری با عنوان «بهار در بهار» اشاره کرد و افزود: در این تابلوها توأمان به موضوع ماه مبارک رمضان و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر کرمان پرداخته شده است. همچنین دو مسابقه برای ایام نوروز طراحی شده که شامل «عکاسی از اماکن تاریخی شهر کرمان» و مسابقه «خاطرات کرمان‌گردی» ویژه مسافران نورزوی است.

معاون فرهنگی شهردار کرمان تصریح کرد: نمایشگاه سفره‌های هفت‌سین در بازار «قلعه‌محمود»، جشنواره «بادبادک‌ها» در محوطه «گنبد جبلیه»، استقرار ایستگاه بازی و سرگرمی برای کودکان در گلزار شهدا، برگزاری افطاری ساده در دو بوستان شهر و برگزاری تور گردشگری اماکن تاریخی و تور گردشگری مقاومت، از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در ایام نوروز است.

شیخ‌شعاعی، از افزایش ساعت کار موزه و مجموعه‌های گردشگری شهرداری کرمان تا ساعت ۲۰ در ایام نوروز خبر داد و با بیان اینکه این سازمان برنامه‌های دیگری نیز برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تدارک دیده بود که به‌دلیل ملاحظات امنیتی برگزار نخواهد شد، گفت: بخشی از این برنامه‌ها مانند جشن‌های شبانه ماه مبارک رمضان در میدان «ارگ»، جشن‌های نوروزی در پردیسان «قائم(عج)»، نمایشگاه صنایع دستی در پیاده‌راه «شهید تجلی»(گذر صنایع دستی) و کارناوال شادی با حضور عمونوروز و حاجی‌فیروز همراه با اجرای موسیقی سنتی، اطلاع‌رسانی شده بود که به‌دلیل ملاحظات امنیتی برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi