پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:13:25 - شنبه 13 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توافق هسته ای بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است
در حالی که خبرگزاری آسوشیتدپرس از توافق هسته ای بین ایران و آمریکا خبر می دهد دبیر اول کمیسیون امنیت ملی این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از کرمان۱۴۰۰ ، خبرگزاری آمریکایی مدعی شده ایران و آمریکا به توافقی موقت دست یافته‌اند که بر اساس آن قرار است تهران بخش اعظم مواد هسته‌ای قابل استفاده برای ساخت تسلیحات اتمی را به روسیه انتقال دهد.

در حالی که در دهمین دور مذاکرات که سوم آذرماه در وین پایان یافت، طرفین توافق‌نامه ژنو را برای مدت هفت ماه تمدید کردند و توافق کردند که تا چهار ماه آینده گفت‌وگوها را برای دست‌یابی به توافق هسته‌ای ادامه دهند و اولین دور این گفت‌وگوها ۲۶ آذرماه در ژنو برگزار شد.

این در حالی است محمد حسن آصفری دبیر اول کمیسیون امنیت ملی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار “کرمان۱۴۰۰” در رابطه با این خبر آسوشیتدپرس اظهار داشت :  این خبر صحت ندارد و توافقی هنوز شکل نگرفته است و این ها گمانه زنی هایی هستند که هیچ کدام مستند نمی باشند .

وی گفت : قرار است در ۲۵ دی ماه کارشناس ها و تیم مذاکره کننده مان با هم تعاملی داشته باشند و ببینند که در مذاکرات چه چیزی را باید دنبال کنند .

آصفری ادامه داد : هیچ توافقی هسته ای به غیر از تمدید ۷ ماه مذاکرات صورت نگرفته است .

انتهای پیام/

بر چسب ها: , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi