پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:18:50 - شنبه 28 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان:
تلاش برای فراهم کردن شرایط حضور باراولی ها در راهیان نور
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان گفت:حداقل اعزام دانشجویان هر دانشگاه ۵درصد است و الویت برای کسانی است که برای بار اول اعزام می شوند .

به گزارش “دانشجوآزاد“​​ناصر بهروز در نشست روسایی دانشگاه های استان کرمان پیرامون برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی استان گفت:در سال ۱۳۹۵ راهیان نور استان کرمان طبق ساز و کاری که در قرارگاه شهید علم الهدی که ریاست این قرارگاه برعهده ای وزیر علوم و جانشینی سردار فضلی سازمان بسیج مستضعفین صورت گرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان افزود:تاکیدی که  سازمان بر این موضوع دارند بحث کیفی و کمی سفرراهیان نور است که بحث کیفی این سفر شامل اثر گذاری بر افراد اعزام شده می باشد و بحث کمی هم حضور همه دانشجویان در این سفر معنوی می باشد.

وی توضیح داد:خوشبختانه تا الان سفر راهیان نور استان کرمان مشکلی نداشتیم و در سطح استان و دانشگاهی به جهت تعداد دانشجویانی که دارند سطح بندی می شوند واعزام دانشجویان استان با توجه به حجم استان و تعداد دانشجویان دانشگاه ها بررسی می کنند،در اعزام دانشجویان به این سفرخوشبختانه یکی از استان های هماهنگ در بحث اعزام و دانشگاه ها به خوبی همکار ی لازم را دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قریب به ۳هزار و دویست و سی نفر اعزام به راهیان نور داشتیم ادامه داد: از این تعداد ۴۱درصد  افراد برای وزارت علوم ۱۸درصد خاص دانشگاه های علوم پزشکی و ۳۷ درصد خاص دانشگاه های آزاد است.
بهروز تشریح کرد:مجموعه راهیان نور کارها و مقدمات بسیار زیادی را دارد که ما این توانایی را داریم که این کارها را ظرف مدت ۱۶روز در سفرراهیان نور دانشجویی را جمع بندی کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های  استان کرمان  توضیح داد: سال ۱۳۹۵ پنج مرحله اعزام داشتیم که سه مرحله خواهران که حدود ۵۷درصد و دو مرحله برادران که ۴۳ درصد برادان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: حداقل اعزام دانشجویان هر دانشگاه ۵درصد است و الویت برای کسانی است که برای بار اول اعزام می شوند در سفرهای راهیان نور با توجه به قریب به  اینکه قرارگاه کرمان شامل ۸۰۰ نفرظرفیت اسکان دارد و خوشبختانه  این اردوگاه نسبت به سایر استان ها  به صورت مطلوبی مجهز هستند.

وی با بیان اینکه در مجوعه فرهنگی،کارهای از قبیل  سرویس ها اعزامی همه دارای راوی ۸سال دفاع مقدس و روحانی هستند که این ویژگی خاص استان کرمان می باشد و یادمان های بازدید شده شامل: یادمان شهدای والفجر ۸،هویزه؛طلایه،شلمچه،نهر خین و سایر یادمان های که در منطقه عملیات رمضان،فکه ،دهلاویه بیش از ۱۶یادمان مورد بازدید دانشجویان قرار می گیرد و بحث ویژه ای راهیان نور بحث رزمایش ها است خیلی اثر گذار است. 

وی توضیح داد: برنامه های فرهنگی در این سفر معنوی مد نظر داریم که شامل مسابقه کتابخوانی و خاطره نویسی،و توزیع بسته های فرهنگی کارهای که توسط بسیج دانشجویی استان صورت می گیرد.

 ناصر بهروز در پایان در رابطه با اینکه راهیان نور امسال تفاوتی با سال های دیگر دارد ادامه داد: در سفر راهیان نور ترددهای شبانه دستگاه های اتوبوس را ممنوع اعلام کردند و این موضوع  بار هزینه راهیان نور را بیشتر کرده است امیدوار هستیم که سفر راهیان نور امسال همچنان سال های گذشته با روالی مطلوب پیش برود.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi