پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:10:40 - دوشنبه 22 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تقویت رشته “تخصصی داخلی”، اولویت‌ شورای آموزش پزشکی
دکتر باقر لاریجانی در نشست جمعی از مدیران حوزه معاونت آموزشی تقویت رشته تخصصی داخلی را یکی از مهمترین اولویت‌های دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی برشمرد و از همه مدیران و دبیران مرتبط خواست تا در این مسیر با دبیرخانه همکاری نمایند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه رشته تخصص طب داخلی یکی از رشته های مهم و از ارکان اساسی آموزش پزشکی است که در کشور ما به موازات کشورهای دیگر به خوبی شاهد رشد و شکوفایی بوده است ابراز داشت: جا دارد با توجه به نقش متخصصان این رشته در ارتقای سلامت جامعه، به ارتقای بیش از پیش این حیطه از دانش پزشکی به طور جدی پرداخته شود.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کشورهای مختلف علی‌رغم گسترش خدمات فوق تخصصی در حیطه طب داخلی و توسعه شاخه‌های متعدد این حوزه از دانش طب، اما همچنان شاهد توجه و تمرکز بر دانش طب داخلی به عنوان یک دانش مادر و بالنده هستیم به گونه‌ای که متخصصان داخلی به عنوان یک گروه اثرگذار منشأ خدمات ارزنده‌ای در نظام ارائه خدمات این جوامع هستند. بدیهی است که در کشور ما نیز باید تلاش نمود تا طب داخلی به عنوان یکی از رشته‌های اصلی طب، همواره نقش برجسته و بارزی در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات در سطوح مختلف باشد.

وی با اشاره به ضرورت بررسی راهکارهای مختلف در این زمینه گفت: از آقای دکتر ملک زاده که از اساتید برجسته طب داخلی هستند خواسته‌ایم تا با همکاری و مشورت صاحبنظران این رشته، دبیر محترم و اعضاء هیأت ممتحنه رشته داخلی و سایر رشته های فوق تخصصی مرتبط راهکارهای عملیاتی را در جهت ارتقاء رشته داخلی و اعتلای جایگاه دانش آموختگان این رشته تدوین و به شورای آموزش پزشکی تخصصی ارائه نماید.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت،دکتر لاریجانی در پایان اظهار امیدواری کرد که این اقدام، موجبات رشد و تعالی رشته طب داخلی و ایجاد بستر مناسب برای نقش‌آفرینی متخصصان این حیطه در نظام سلامت را در کشور فراهم آورد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi