پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:58:46 - سه شنبه 4 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تفکر پیروی از غرب و کنار گذاشتن اسلام در تلاش برای کسب قدرت
می توان یکی از نمودهای حاکمیتی جریان غربگرا و ترویج تفکر لیبرالی درجریانات اجرایی کشور را تنظیم واجرای برنامه سند توسعه ۵ سال چهارم دانست که درمقدمه آن آمده است که اگرقراراست پیشرفت کنیم راهی جز پیروی ازغرب و کنار گذاشتن اسلام نداریم واین دقیقا همان حرف مشاور آقای روحانی نیز میباشد.

به گزارش “دانشجو آزاد” امام خامنه ای :ازانتخاب افرادی که هیچ التزامی واعتقادی به شعارهای انقلاب ندارد ووابسته به جریانات وکانون های قدرت وثروت هستند بپرهیزید

آنچه خوب است درابتدای نوشتارآن را ذکر کنیم و به ریشه یابی این مسئله بپردازیم این سوال بوده که چرا با وجود پیشرفت های بسیار در زمینه علمی و تکنولوژی همچنان در زمینه اقتصاد و سیاست پیشرفت های زیادی محقق نشده و مسئولین به وعده هایی که می دهند عمل نمی کنند؟!

ابتدالازم است به ریشه یابی چنین موضوعی بپردازیم که ریشه تمامی مشکلات وفسادهای آینده مسئولین می باشد؛ این که مسئولین وعده هایی را می دهند تا رای مردم راجمع نمایند و بعد که به قدرت رسیدند به وعده هایشان عمل نمی کنند ریشه درمبانی فکریشان دارد اولین دلیل رامی توان مغایر بودن گفتمان آنها باعملشان دانست به عنوان مثال در ظاهر حرف از انقلاب و اسلام و مردم میزنند وحتی مرگ برآمریکا هم می گویند ولی درعمل این گونه نیستند وخلاف گفته های امام و رهبری و اسلام و گفتمان انقلاب عمل می کنند.

خود سازی مسئولین را نیز میتوان دلیل دوم دانست امام (ره) دراین رابطه می فرمایند:” وای به حال مسئولی که خودسازی نکند و مسئولیتی را قبول کند” امروزه هم همین طور است. قدرت اصلا ذاتش این گونه است که هرگاه کسی به قدرت رسید و احترامات و قدرت را چشید اینجاست که مبارزه با جاه طلبی، دنیا طلبی و روابط شروع می شود.

اگر مسئولی از قبل خودسازی نکرده باشد نمی‌تواند در این مبارزه پیروز شود و شکست خواهد خورد پس اشکال ربطی به ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ندارد بلکه ربط به افرادی که انتخاب می‌شوند و روی کار می‌آیند، دارد.

واگر مسئولی ازپیش به خود سازی نپرداخته باشد نمی تواند پیروز این میدان باشد و مغلوب خواهد شد، پس مشکلات اساسی نظام که نشات گرفته ازاین مسئله می باشد هیچ ربطی به ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ندارد که افرادی این مشکلات را به دیوار ساختارسیاسی نظام مربوط می نمایند بلکه ربط به افرادی دارد که از انتخاب ما انتخاب می شوند و روی کار می آیند .

توطئه ها ودشمنی هایی که از ۳۷ سال قبل تا به‌حال دشمنان ما در قالب ۸ سال جنگ، فتنه‌ها، تحریم و حملات فرهنگی بر ضد ما تحمیل کرده‌اند راهم میتوان یکی از دلایل ظهور مشکلاتی دانست که وقفه در وعده ها وساختار های اجرایی ایجاد می نماید اما با توجه به اینکه اسلام وساختار آن ازابتدا برمستقل بودن تاکید ورزیده این دلیل سوم بروز زیادی نداشته ونمی توان آن را ازدلایل اصلی ومهم برشمرد .

دلیل چهارم که میتوان به عنوان ریشه اصلی تمامی مشکلات برشمرد وجود مبنای فکری وابسته به جبهه استکبار در کشور و مسئولیت داشتن این افراد در نقاط بسیار حساس مسئولیتی کشور ازابتدای انقلاب تاکنون بوده در واقع دو جریان فکری بیشتر نداشته ایم یک جریان انقلابی که در واقع همین رهبرانقلاب وشهید مطهری وشهید بهشتی بوده اند و دیگری جریان غرب گرا بوده اند که می توان ازافرادی همچون دوم خردادی ها دولت آقای خاتمی مجلس ششم وکرباسچی ها ونبوی ها نام برد.

می توان یکی از نمودهای حاکمیتی این جریان غربگرا و ترویج این تفکر لیبرالی درجریانات اجرایی کشور را تنظیم واجرای برنامه سند توسعه ۵ سال چهارم دانست که درمقدمه آن آمده است که اگرقراراست پیشرفت کنیم راهی جز پیروی ازغرب و کنار گذاشتن اسلام نداریم واین دقیقا همان حرف سریع القلم مشاور آقای روحانی نیز میباشد و تاثیر زیادی بر ریاست جمهوری نیز دارد درکتابی به نام جهانی شدن که تالیف ایشان است ذکر نموده است که موانع پیشرفت ما اسلام است ودرطول این ۳۷ سال هم دیده ایم که این افراد زمانی به قدرت رسیده اند این گونه حرف زده اند و عمل کرده اند واکنون دقیقا زمانی فرارسیده است که مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری مردم به شناسایی این دوخط فکری بپردازند وآنها را بهتر بشناسند.

حال چرا مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری ؟ چراکه اخیرا مقام معظم رهبری فرموده اند دوست دارم در شورای انقلاب اسلامی روحیه ی انقلابی حاکم باشد اینجاست که سوالی برای همگان پیش می آید که مگر این روحیه ی انقلابی گری حاکم نمی باشد پس در این شورایی که با نام انقلاب اسلامی است چه خبراست؟ برای مجلس هم همین گونه می باشد و باید نمایندگانی هم تراز انقلاب اسلامی انتخاب شوند و برای این انتخاب وقت آن رسیده است این بازی‌های سطحی نگرانه را کنار بگذاریم و سیاسی بازی‌های اصول گرایانه و اصلاح طلبانه را فراموش کنیم و نیروهای انقلابی و غیر انقلابی را بشناسیم.

چراکه حتی درجبهه ی اصولگرا واصلاح طلب ظواهر برخی اسلامی وانقلابی می باشد همانند مجلس سوم و تا که به قدرت می رسند ۱۸۰ درجه تغییر می کنند مثل افرادی همچون اکبر گنجی که دراوایل انقلاب ازتمام انقلابی های پایبند شعارها وگفته های انقلابی تری داشتند اگر به ریشه یابی این مشکلات بپردازیم والبته اسلام پیشرفته ترین ومستجکم ترین ریشه ها را دارا میباشد نمونه این افراد فقط آن قسمت ازاسلام را قبول دارند که قرابت با اسلام آمریکایی و سکولاری دارد می توان نمونه بارز آن را درمیان افراد دولت سازندگی واصلاحات مشاهده نمود که بسیاری ازتصمیمات آنان زمینه ساز بسیاری ازمشکلات اقتصادی و رکود درکشور شد و دلیل عمده این شکست ها این بوده که مبانی اسلامی را درنظرنگرفته اند.

انتخابمان باید برطبق همین مبانی اسلامی باشد که نیروهای انقلابی را انتخاب نماییم ونیروهای غیر انقلابی را طرد کنیم و وقت آن فرارسیده است که مردم عمقی نگر شده و بابصیرت و آگاهی انتخاب کنند به عنوان نمونه امثال آقای کرباسچی راکه برای گوشه ای ازمفاسد اقتصادی اش چند سال درزندان بوده درحال حاضر جایگاهش درانتخابات کجاست؟ با این هدف گذاری ها می خواهند جو را منحرف نمایند.

ازابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تابه امروز درکشور سه جریان بوده اند که همیشه همراه با یکدیگر برای انقلاب اسلامی مشکل درست کرده اند ،جریان نفاق ،جریان فساد ،جریان غرب گرای خارجی .

وقت آن رسیده است که مشکلات را اساسی بررسی کنیم، مردم ایران با استقلال خواهی و حرف نو داشتن باعث می‌شوند الگو قرار گیرند و  این معادلات جهانی را بهم می زند و آمریکا در عوض می خواهد این حس آرمان گرایی را از مردم ما بگیرد؛ مثلا آمریکا در همین مذاکرات اینقدر مذاکرات را طول داد تا قبح رابطه با آمریکا شکسته شود. حواستان باشد که جریان نفاق همیشه بوده ولی در بعضی جاها خودشان را نشان داده اند پیامبر هم فرمودند که من برای امتم از کفر نمی ترسم ولی از نفاق بینشان بیم دارم.

یکی ازاصول اساسی برای انتخاب یک نماینده اصلح و کارآمد برای مردم ایران باید میزان تدین وتقرب و نفرت او نسبت به غرب باشد که یکی از تاکیدات بسیار اساسی مقام معظم رهبری میباشد که فرموده اند:” اولویت های نظام رشد علمی و اقتصادی و دارابودن روحیه ی انقلابی” وقتی رهبری معیارها را مشخص می کنند وجود عامل سوم درکنار دوعامل دیگر تامل برانگیز است و به عنوان یک عامل جلوگیری کننده از بسیاری از مشکلات است، مانند مشکلاتی که در مجلس ششم بروز کرد، اگر در مجلس دهم افرادی مغایر با این روحیات انتخاب شوند ازچنین مجلسی نمی توان انتظار پیشرفت داشت وبیشتر میتوان ازآن انتظار سقوط داشت تاصعود.

درجایی که استاد روش حرکت را به شاگرد می آموزد شاگرد طبق رهنمودهای استاد حرکت می کند درچنین مسئله ای که کرباسچی که خود استاد غیرانقلابی گری ها واختلاسات وبروز مشکلات است چه انتظاری برای پیاده سازی مفاهیم انقلابی ومبانی ومقدمات پیشرفت درمجلس دهم توسط افرادی که ایشان به آنها جهت دهی وخط دهی مینماید داریم؟!

قانون گزاری با این پیشینه سیاه اقتصادی به جای حل مشکلات اقتصادی جامعه تنها راه دررویی برای مفسدین اقتصادی می سازد و کلاس های آموزشی رایگانو کاملا حرفه ایا ختلاس گری و بی قانونی و افراطی گری در بازی های سیاسی را افتتاح میکند که تنها هزینه پرداختی آن ساقط کردن نظام اسلامی ایران در برابر جبهه استکبار می باشد.

 

مهدی شکری زاده

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi