پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:52:08 - سه شنبه 30 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تعطیلی پژوهشگاه فضایی ایران توجیه منطقی و علمی ندارد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی پژوهشگاه فضایی ایران توجیه منطقی و علمی ندارد.

علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با “دانشجو آزاد” در رابطه با اهمیت تحقیقات فضایی گفت: یکی از فاکتورهای مهمی که جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی دارد بحث فضایی است و تمام دنیا هم اذعان دارد که ما در زمینه فضایی پیشرفت های خیلی خوبی داریم.

منظر توکلی با اشاره به تعطیلی پژوهشگاه فضایی ایران بیان داشت: این پژوهشگاه عامل مهم پیشرفت علمی ما در زمینه فضایی بوده و به نظر می رسد که تعطیلی این پژوهشگاه آسیب جدی به توان فضایی ما بزند.

وی ادامه داد: باید در باب علم روز دنیا که یکی از علوم روز و به شدت مورد نیاز جامعه بشری، بحث فضایی هست سرمایه گزاری بیشتری شود و سعی کنیم این پایگاهها و جایگاههای علمی و پژوهشی را علاوه بر حفظ، تقویت کنیم.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظرم می آید که تعطیلی پژوهشگاه فضایی توجیه منطقی و علمی ندارد و باتوجه به اینکه ما دنبال پیشرفت علمی کشور هستیم و در افق آینده به دنبال این هستیم که قدرت اول منطقه به لحاظ علمی باشیم باید ضمن حفظ این مراکز علمی در تقویت آنها تلاش کنیم.

علیرضا منظر توکلی اظهار داشت: تعطیلی پژوهشگاه کاری است که باید تجدید نظر شود و مجددا پژوهشگاه راه اندازی شود زیرا این نخبگانی که در این پژوهشگاه کار می کردند مطمئنا در یک جای شناسنامه دار بهترمی توانند کار خود را انجام دهند تا اینکه به صورت پراکنده در جاهای مختلف باشد.

وی عنوان کرد: قطعا بها ندادن به این نخبه ها یکی از عوامل مهم فرار مغزهاست امیدواریم این اتفاق نیفتد وگرنه سرمایه های زیادی را از دست خواهیم می دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به طور قطع مجلس در برابر این اقدام با توجه به جایگاه نظارتی که دارد موضع مشخص می گیرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi