پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:55:55 - سه شنبه 8 اسفند 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛
تشکیل قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی به ابتکار عمل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان
قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی به ابتکار عمل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان و با حضور مدیران دانشگاه‌های استان کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش دانشجو آزاد: قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی به ابتکار عمل بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان و با حضور مدیران دانشگاه های استان کرمان آغاز به کار کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان در این آیین که در سالن سازمان مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت های جهادی دانشجویان بسیجی در سطح استان گفت : فن آوری عملیات جهادی دانشجویی یکی از راهبردهای مهم برای حل مسائل مردم ، توسعه مناطق و زمینه ایجاد آبادانی و محرومیت زدایی در نقاط محروم است.

سید هادی طباطبایی افزود: بسیج دانشجویی به عنوان پیشگام حرکت های جهادی ظرف چند دهه اخیر ،گام هایی مهمی را در این راستا برداشته است ،اما با توجه به اینکه هم افزایی ظرفیت های دانشگاهی برای این حرکت مقدس می تواند تاثیرات گسترده تری را مبتنی بر استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی داشته باشد بدین جهت قرارگاهی با نام قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی دانشجویی تشکیل گردید.

وی اظهار داشت: هدف از این تشکیل این قرارگاه هم افزایی بین اقشار نخبه دانشگاهی و ظرفیت های دانشگاهها برای احصاء مسائل و حل مسائل می باشد.

طباطبایی گفت : این قرارگاه با تشکیل هشت کارگروه تخصصی می تواند ظرفیت های تخصصی رشته های مختلف دانشگاهی را با استفاده از ظرفیت اساتید ،دانشجویان و تقویت گروههای جهادی ؛حرکت های رو به رشدی را در مناطق مختلف استان رقم بزند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان تاکید کرد :یکی از اهداف این قرارگاه توسعه حرکت های جهادی مبتنی بر سند تحول دانشگاه ها به منظور حل مسئله می باشد.

*لزوم تقویت گروه‌های جهادی دانشجویی

در ادامه رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و رئیس قرارگاه علم‌الهدی استان نیز گفت: در جهت تقویت گروه‌های جهادی دانشجویی استان باید از ظرفیت همه دانشگاه‌ها در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق محروم استان کرمان استفاده کنیم.

حسین اکبری‌فرد با تاکید بر حضور پرشور در انتخابات تصریح کرد: دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی در جریان این رویداد ملی نقش مرجع، تاثیرگذار و راهبردی دارد.
 
درادامه به منظور گسترش و تحکیم همکاری‌های فی مابین با محوریت فعالیت‌های جهادی دانشجویی و تقویت گروه‌های جهادی دانشجویی استان کرمان، با عنایت به منویات مقام معظم رهبری، تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج دانشجویی استان و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی دانشجویی (قرارگاه حاج عبدالله والی) منعقد گردید.

شایان ذکر است در این جلسه، رئیس دانشگاه شهید باهنر به عنوان رئیس قرارگاه حاج عبدالله والی و مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانبه عنوان دبیر این قرارگاه معرفی شدند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi