پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:50:01 - چهارشنبه 25 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تسامح و تساهل مسئولین دانشکده‌ها را به حریم خصوصی برخی دانشجویان تبدیل کرده است
یک دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: تسامح و تساهل مسئولین دانشکده‌ها را به حریم خصوصی برخی دانشجویان تبدیل کرده است.

کار فرهنگی اولویت فرعی مسئولین دانشگاه است

سید محمد صادق تقوی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در خصوص وضعیت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در باب فرهنگ و فرهنگ سازی در دانشگاه باید بگویم متاسفانه با توجه به حساس بودن برهه ی زمانی فعلی و نفوذ دشمنان به هر طریقی جایگاه آن در دستور کار مسئولین از اولویت های اصلی خود تنزل داشته و گاها به چشم یک اولویت فرعی در برخی دانشگاه های کشور دیده میشود و صرفا به برگزاری جشن و کنسرت و یا فقط نصب پوستر قوانین آموزشی و انضباطی بسنده شده است.

عده ای دلسوزی را سیاسی جلوه می دهند و فضای دیکتاتوری در دانشگاه ایجاد می کنند

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود:متاسفانه گاها دغدغه و دلسوزی برخی دانشجویان مؤمن و انقلابی، به جرم آن که در مورد زندگی با نشاط بشری و کوتاهی مسئولین نگرانند، نادیده گرفته می شوند؛ چرا باید گروه بسیار اندکی سعی کنند با سیاسی جلوه دادن این حرکت، فضایی دیکتاتوری ایجاد کرده و امکان گفتگو ، تفکر و آزادی را سلب نمایند؟

وی ضمن مطرح کردن سوالاتی اظهار داشت: آیا رقابت برای خودآرایی، تبرج و خودنمایی، دانشجویان را از تحصیل درست و مناسب باز نداشته و باعث تخریب فضای علمی نشده است؟ با وجود معضلات پیش آمده کدام عقل سلیمی باور می کند که پوشش و رفتار فرد در جامعه، امری شخصی است و به جامعه مربوط نمی شود؟

تقوی اذعان داشت: عدم مدیریت صحیح میزان و سطح روابط، موجب بر هم خوردن تعادل روانیِ عمومی و فردی، و همچنین باعث تخریب محیط سالم دانشگاه می گردد.

تسامح و تساهل مسئولین دانشکده‌ها را به حریم خصوصی برخی دانشجویان تبدیل کرده است

این دانشجوی کرمانی در رابطه با برخوردهای دور از شان و به دور از نظارت در سطح دانشگاه تصریح کرد:مع‌الاسف هم اینک فضای دانشگاه که باید محیطی سالم، مناسب و مساعد برای رشد علم و اعتقاد باشد آن چیزی نیست که از یک دانشگاه در یک کشور اسلامی انتظار می‌رود؛ از دیگر سو تسامح و تساهل مسئولان امر و عدم دلسوزی و تجربه کافی در مدیریت خود ، به حدی رسیده که عده‌ای از دانشجویان، دانشگاه را تبدیل به جولانگاه مد و ظاهر پرستی خود نموده و فضای عمومی دانشکده‌ها را با حریم خصوصی خود و یا حتی با جایی دیگر! اشتباه گرفته و دست به هر کاری می‌زنند که در بعضی موارد زبان هم از بیان آن شرم می‌کند.

 

وی در پایان با اشاره به فرازی از وصیتنامه امام راحل خاطرنشان کرد: وکلام آخر، گوشه ای است از بند “م” وصیتنامه ی سیاسی الهی امام راحل (ره) از باب اتمام حجت : “باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب فساد و تباهی جوانان و دختران و پسران میشود از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی ها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح اسلام حرام است. و بر همه ی ما و همه ی مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشوراسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول میباشند. و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند، به دستگاه های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد.”

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi