پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

20:15:56 - پنجشنبه 7 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تدوین پیوست فرهنگی آموزش عالی توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها
وزیرعلوم گفت: آموزش عالی مانند هر بخش دیگر به پیوست فرهنگی نیاز دارد که باید تدوین این پیوست فرهنگی توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها انجام شود.

به گزارش “دانشجو آزاد  به  نقل از  مهر، جلسه ۲۷۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

وزیرعلوم، درابتدای این جلسه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: با توجه به ابلاغ ضوابط آمایش آموزش عالی در حوزه سلامت وزارت علوم نیز تدوین ضوابط آمایش آموزش عالی را در دست اقدام دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آمایش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به تنوع و گستردگی رشته های دانشگاهی، مستلزم صرف وقت و تهیه یک الگوی جامع و فراگیر است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آموزش عالی مانند هر بخش دیگر به پیوست فرهنگی نیاز دارد که باید تدوین این پیوست فرهنگی توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها انجام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به برخی از مباحث مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون موضوع “طرح دانش افزایی اساتید که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)” برگزار می‌شود، مسئولان برگزاری دوره‌ها، گزاشی از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه را ارائه نمایند.

در ادامه این جلسه طرح اقدامات تأکیدی نظام فرهنگی ـ تربیتی سند دانشگاه اسلامی توسط کارگروه فرهنگی و تربیتی ارائه شد.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است:

توجه به سند دانشگاه اسلامی شدن در تدوین اسناد راهبردی دانشگاه‌ها، اتکاء بیشتر به اقناع درونی در انجام فرائض دینی در میان دانشگاهیان، تفکیک دقیق اقداماتی که در سطح ستاد و صف انجام خواهد شد، لزوم ارزیابی فرهنگی از اقدامات انجام شده ذیل سند، تدوین آئین‌نامه مناسب به منظور تبیین دقیق وظایف مشاوران دانشجویی، تفکیک دقیق بین فعالیت های  صنفی و سیاسی و استفاده از فرصت دانشجویی به منظور آموزش مهارت های زندگی.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi