پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:19:22 - یکشنبه 16 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحقق شعار امسال را در وزارت علوم به طور جدی پی گیری می کنیم
وزیر علوم در دیدار نوروزی با روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ، معاونان ، مدیران و کارمندان وزارت علوم گفت : برنامه ریزی برای تحقق شعار سال ۱۳۹۴ تحت عنوان ” دولت و ملت ،همدلی و همزبانی ” را که ازطرف مقام معظم رهبری نام گذاری شده است ، در مجموعه وزارت علوم به طور جدی پی گیری می کنیم .

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا؛ دکتر فرهادی در این نشست با تبریک سال نو که با برکات حضرت فاطمه زهرا (س) و نزولات آسمانی همراه بود ، اظهار امیدواری کرد امسال همدلی و همزبانی دولت و ملت بیش از پیش افزایش یابد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای گفت: در مجموع نتیجه این مذاکرات برای ما با نتیجه بردبرد همراه بود که البته تا کنون فقط ۵۰ در صد قضیه انجام گرفته و آثار مثبت آن بعد از توافق نهایی حاصل می شود .

وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین آثار مثبت مذاکرات هسته ای این بود که اکنون ایران هسته ای را جهان به رسمیت شناخته و بر همین اساس روابط علمی ایران با جهان غرب و آخرین یافته های علمی گسترش یافته و همچنین پیشرفت های علمی فراوانی در این زمینه صورت می گیرد .

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود ، در خصوص برنامه های وزارت علوم در سال جدید اظهار داشت : ساماندهی آموزش عالی کشور از جمله تعمیق و گسترش علوم و رشته های جدید و میان رشته ای ، بازبینی رشته هایی که سالیان زیادی از تاسیس آنها می گذرد ، گسترش دیپلماسی علمی با سایر کشورها وافزایش پذیرش دانشجویان خارجی از جمله مواردی است که در سال جدید در وزارت علوم با کمک همکاران به طور جدی پی گیری خواهیم کرد .

فرهادی افزود : دانشگاه های ما باید ماموریت گرا شده وبا فعال کردن بیش از پیش بخش تحقیقات، به سوی تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم حرکت کنند .

وی با بیان اینکه دانشگاه ها هم باید در اداره امور به ما کمک کنند ، گفت : هیچ لزومی ندارد در همه دانشگاه های کشور به یک شکل و رویه تدریس شود و دانشگاه ها باید با توجه به توان و موقعیت خودشان روش های تدریس و همچنین سایر امور دانشگاه را هماهنگ کنند .

وی با تاکید بر داشتن آزمایشگاه های مرجع درکشور گفت : برای بازسازی و تکمیل آزمایشگاه دانشگاه های سراسر کشوراعتبار مناسبی فراهم شده که در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد .

فرهادی با اشاره به آغاز برنامه ششم توسعه در سال جاری و متولی بودن وزارت علوم در بخش علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : در خصوص استقلال دانشگاه ها ، سیستم هیئت امنا یی و اختیارات آن در اداره امور دانشگاه ها ادامه خواهد یافت و تفویض اختیارات به دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی نیزاز اموری است که در سال جدید بیش از پیش باید پی گیری شود .

وزیر علوم در خصوص انجام فعالیت های فرهنگی در سال جدید گفت : از جمله فعالیت های وزارت علوم و دانشگاه ها در سال جدید در زمینه های فرهنگی می توان به گسترش برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و از بین بردن موانع برگزاری آن اشاره کرد .

به گزارش روابط عومی وزارت علوم، فرهادی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص افزایش ارتباط دانشگاه ها با بخش صنعت کشور گفت : دفتر ارتباط با دانشگاه همانند دانشگاه ها باید در مراکز صنعتی نیز ایجاد شود. با تدوین آئین نامه ای ،انجام فرصت های مطالعاتی استادان دانشگاه در محیط های صنعتی فراهم شده است وبه طورکلی امیدواریم در آینده نزدیک فارغ التحصیلان ما به مرحله ای از مهارت و کاردانی برسند که همگی به سوی تاسیس شرکت های دانش بنیان حرکت کرده و مسائل و مشکلات کشور را حل کرده ودرجهت رفع نیازهای کشور حرکت کنند .

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi