پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:35:52 - چهارشنبه 26 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحریم‌ها و قیمت نفت مشکل کشور نیست/ اقدامات غیرعلمی ریشه مشکلات اقتصادی است
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها و بالا و پایین رفتن قیمت نفت مشکل امروز ما در عرصه اقتصاد نیست، بلکه اقدامات و تصمیماتی است که پایه علمی ندارند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد دقایقی پیش در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان اظهار داشت: سکاندار هوشمند نظام جمهوری اسلامی تفکر بالنده بر آمده از قرآن و عترت در مدیریت و رهبری این نظام هستند.

وی بیان کرد: بازوان این شخصیت عالی‌قدر در انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند، نخبگان حوزه و دانشگاه و چهره‌های تربیت‌یافته آراسته به علم و اخلاق در دانشگاه‌ها هستند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هیئت دولت نماد وحدت حوزه و دانشگاه است و رئیس‌جمهور شخصیتی برآمده از تفکر دینی بوده و بازوان تربیت‌یافته او پیوند حوزه و دانشگاه را به نمایش می‌گذارند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز بدون کمترین زاویه و اختلاف با انسجامی ستودنی برای دستیابی به اهداف نظام تربیت‌یافتگان حوزه و دانشگاه را دارد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محصول وحدت و پیوند حضور تربیت‌یافتگان حوزه و دانشگاه در مدیریت کشور است.

وی افزود: ارتقای ظرفیت علمی و اخلاقی و مدیریتی تربیت‌یافتگان دو نهاد حوزه و دانشگاه و ارتقای هماهنگی آنها برای انجام مسئولیتی که بر عهده دارند، صورت می‌گیرد.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان به پیوند علم و دین تفسیر کرد، بیان داشت: در یک نگاه کلی صاحب‌نظران مسائل اجتماعی و فرهنگی، حوزه را نماد دین‌باوری و دینداری و دانشگاه را نماد علم محوری و دانش‌مداری می‌دانند.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: رسالت حوزه دستیابی به قله‌های علم و معرفت است، حوزویان در حوزه و در مباحث علمی یک خط قرمز به نام برهان و استدلال را می‌شناسند و بر اساس باور و اندیشه تربیت یافتگان در مکتب قرآن و عترت بر مهم‌ترین اصل توحید در علم و دانش برهانی تاکید دارند.

وی افزود: معرفت شهودی و عالی‌ترین مراتب علم در پرتو عمل برآمده از دانش شکل می‌گیرد و آغاز می‌شود و نقطه آغاز آن همان مدرسه و حوزه برهان است.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تفکر دینی سخن به‌حقی است که بگوییم انبیاء الهی آمده‌اند تا اندیشه مبتنی بر علم و دانش را در جامعه بشری نهادینه کنند.

وی با اشاره به آیه قرآن ضرورت سلوک علمی انسان در تمام عرصه‌های زندگی را خروجی مدرسه دینی انسانی عنوان کرد که در پرتو مشعل علم و دانش حرکت و مبانی اعتقادی و اصول رفتاری خود را بر این اصول تنظیم می‌کنند و این همان خروجی مدرسه دین است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: قله‌های معرفت گوهرهای ارزشمند دین را تنها در دست علما می‌توانید، بیابید و فقط علما خود را به علم در سایه انوار وحی گسترانیده‌اند، هر شخصیت صالحی در جامعه نماد پیوند حوزه و دانشگاه است و در انقلاب اسلامی تمام کسانی که راه را برای اقتدار نظام هموار کردند در واقع نماد وحدت علم و دین بوده‌اند.

وی افزود: دفاع مقدس نیز تجسم پیوند علم و دین است، اگر در آن دوران کسی می‌خواست بر مبنای علم منهای دین و یا برعکس پا به این عرصه بگذارد، قطعا موفقیتی رقم نمی‌خورد.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سردار سلیمانی نیز نماد پیوند علم و دین است، این دانش و تجربه انباشته شده در پرتو پرفروغ ایمان چنین شخصیتی ساخت که در سخت‌ترین صحنه‌ها می‌جنگد و دشمن را به زانو درمی‌آورد.

وی عنوان کرد: اگر در چهره تهرانی‌مقدم علم و دین تجلی نمی‌یافت، ایرانی که قدرت تامین خوراک آر‌پی‌جی‌ها را نداشت، امروز نمی‌توانست با چنین موشک‌هایی سطح امنیت ایران را تا این حد قدرت ببخشد و نقشه‌های شیطانی آمریکا را مهار کند.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه همان پیوند علم و دین است، گفت: ما حقیقت را از راه وحی معتبر و قابل اعتماد که در حوزه‌های اندیشمند حوزوی تحلیل و تبیین شده و یا حقیقت نابی که برهان قابل اعتماد و تکیه‌گاه این امر است، می‌شناسیم.

وی افزود: اختلافات سیاسی ما امروز عمدتا ریشه در دانش و علم ندارد، ریشه در جهل دارد و اگر دعواها را کنار بگذاریم و تسلیم حقایق ناب علمی شویم و در راستای ارزش‌ها به معنای ناب کلمه قدم برداریم، اختلاف‌ها به حداقل می‌رسد.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرآن کریم رسالت انبیاء الهی و کتب آسمانی را پاسخی به مباحث و اختلافاتی که ثمره حیات انسانی است، می‌داند، در واقع منشأ اختلاف سرکشی‌ و زیاده‌‌‌خواهی انسان‌ها است که مورد نکوهش قرآن قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: رمز اقتدار و عزت ایران و قرار گرفتن او به عنوان محور ثبات و امنیت منطقه را کدام هوشمندی می‌تواند، انکار کند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: سخن‌پراکنی‌ها در مورد مسائل فتنه و تلاش برای زدودن آسیب‌های جدی با کدام منطق قابل تحلیل است، زیرا سخن بر اصل سلوک علمی و با دانش حرکت کردن است.

وی خاطرنشان کرد: علم و دین زمانی در کنار هم قرار می‌گیرد تا انسان نماد پیوند این دو گوهر باشد و این اصل جز با آراستن به تقوا و ارزش‌های رفتاری و اخلاقی میسر نیست.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نزاع دنیا و آمریکا امروز بر سر این حقیقت است که آمریکا هر نقطه‌ای را در تصرف قدرت خود می‌‌داند.

وی با بیان اینکه تقوا، ایمان و اخلاق انسان صالحی می‌سازد که در تمام عرصه‌های زندگی تسلیم علم باشد و قدرت و ثروت دانش را زیر پا نگذارد، افزود: انسجام نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی برای دستیابی به آرمان‌های نظام و پیشرفت ستودنی است.

ابوترابی‌فرد ریشه تمام مشکلات اقتصادی و تنگناها را ناشی از تصمیم‌گیری‌هایی دانست که مبتنی بر علم نبوده‌‌اند و گفت: تحریم‌ها و بالا و پایین رفتن قیمت نفت مشکل امروز ما در عرصه اقتصاد نیست، بلکه اقدامات و تصمیماتی است که پایه علمی ندارند.

نایب رئیس مجلس گفت: نباید هزینه‌های کشور را بدون تامین منابع لازم افزایش دهیم و کشور را گران اداره کنیم، سرمایه‌های فروش نفت را به عنوان درآمد برای اداره کشور هزینه‌ کنیم، این اشتباه است و باید درآمد حاصل از نفت را به صندوق ملت بازگردانیم.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi