پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:03:25 - دوشنبه 24 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاکید بر افزایش همکاری های علمی و فناوری ایران و روسیه
دستیار علمی و فناوری رییس جمهوری روسیه در راستای تحقق گسترش همکاری های ایران و روسیه امروز یکشنبه در راس هیات بلندپایه علمی و فناوری، وارد تهران شد و با دکتر ستاری دیدار کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ دکتر فورسنکو در نخستین بخش سفر دو روزه خود به ایران با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دیدار و درباره راه های افزایش همکاری ها و تحقق اهداف تعیین شده گفت وگو کرد.

در این نشست، طرفین بر افزایش همکاری های علمی وفناوری بین دو کشور تاکید کردند.

این سفر در راستای دعوت معاون علمی وفناوری رییس جمهوری اسلامی ایران است که آبان ماه سال گذشته در سفر به روسیه صورت گرفته و یکی از اهداف این سفر، ایجاد و فراهم آوری مقدمه ای برای پیگیری و تحقق ایجاد کمیته همکاری های مشترک علمی وفناوری بین دو کشور است.

در بخش اول این ملاقات، گزارشی از اهم اقدامات و موضوعات در دست پیگیری در حوزه همکاری های فناوری بین دو کشور که در آبان ماه سال گذشته طی سفر دکتر ستاری و نیز طی سفر آقای مینی خانوف رییس جمهوری تاتارستان در اسفندماه گذشته مطرح و پیشنهاد شده بود، ارائه شد.

دکترمنوچهرمنطقی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های هوایی و هوانوردی معاونت علمی در بخشی از این نشست به تبیین اهداف و دستاوردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه هوانوردی عمومی و صنعت هوایی پرداخت.

دستیارعلمی رییس جمهوری روسیه در نخستین بخش سفر دو روزه خود از بخش های فناوری، مراکزعلمی و صنعتی بازدید و با تعدادی از مسوولان کشورمان دیدار خواهد کرد.

جمعی ازمعاونان، مدیران و دست اندرکاران علم و فناوری روسیه از جمله دکتر سادونیچی قائم مقام اکادمی علوم روسیه و رییس دانشگاه دولتی مسکو، برخی از اعضای فرهنگستان علوم روسیه و روسای انستیتوها و مراکز مهم علمی و فناوری کشور روسیه، دکتر فورسنکو را در این سفر همراهی می کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi