پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:57:22 - یکشنبه 1 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تالیف بیش از ۱۷۰۰ کتاب به ۵۶ زبان برای تبیین معارف اهل بیت (ع)/ تاسیس دانشگاه اهل بیت وپاسخگویی به ۷۰۰۰۰ شبهه
حجت الاسلام اختری از فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت خبرداد:بیش از ۱۷۰۰ کتاب به ۵۶ زبان برای تبیین معارف اهل بیت (ع) در دنیا منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با رسالت مجمع جهانی اهل بیت گفت: مجمع جهانی اهل بیت رسالت بزرگ و ماموریتهای متعددی دارد؛ رسالت اصلی ما معرفی و شناساندن اسلام ناب محمدی و مکتب شریف اهل بیت (ع) است، ماموریتهای ما ماموریتهایی است که می تواند ما را به این هدف و رسالت نزدیک کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ماموریتهای این مجمع عنوان کرد: فراخواندن و دعوت همه پیروان مسلمانان از مذاهب مختلف به وحدت و یکپارچگی ازماموریتهای ماست همانطور که امام هدایت کردند و مقام معظم رهبری امروز راهنمایی می فرمایند تلاش می‌کنیم همه مسلمانان را به هم نزدیک کنیم؛ فرق اسلامی مختلف از جمله فرقه مذاهب جعفری، سنی، حنفی، مالکی و شافعی و… را به هم نزدیک کنیم، چون همه مسلمانیم، همه ما یک خدا را می پرستیم و به یک پیامبر ایمان داریم و همه رو به سوی قبله ای واحد نمازمی گزاریم پس باید با هم متحد باشیم.

وی افزود: ماموریت دیگر این است که تلاش کنیم پیروان اهل بیت در کشورهای مختلف را ساماندهی کنیم و آنها را تشویق کنیم که بتوانند به عنوان مجموعه های اهل بیتی در کشورهای مختلف به طور رسمی و قانونی فعالیتهای دینی و مذهبی خود را انجام دهند.

تالیف بیش از ۱۷۰۰ کتاب که به ۵۶ زبان زنده دنیا ترجمه شده برای تبیین معارف اهل بیت

معاون امور بین‏ الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: درحال حاضر ما با ۱۳۰ کشور درارتباط هستیم، بیش از ۳۶۰ موسسه و مجموعه های اهل بیتی از جمعیت ها و NGOها با ما مرتبط هستند؛ کار دیگر این است که معارف اهل بیت ومعارف قرآن را به زبان‌های مختلف در دنیا ترجمه وتالیف و منتشر می کنیم، تاکنون بیش از ۱۷۰۰ عنوان کتاب در دنیا منتشر کرده و به ۵۶ زبان ترجمه کرده ایم که معارف اهل بیت را به زبانهای روز تبیین می کند.

حجت الاسلام اختری با اشاره به دیگر فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت اظهار داشت: پشتیبانی از مساجد، مدارس، درمانگاهها و کتابخانه ها درکشورهای دیگر و پاسخگویی به شبهاتی که نسبت به اسلام، پیامبر و قرآن و شیعه وجود دارد در قالب رسانه در سایتها وکتاب و نشریات از جمله فعالیت های ما در حوزهبین الملل است.

معاون امور بین‏ الملل دفتر مقام معظم رهبری اذعان داشت:حمایت و دفاع ازمسلمانان در بحرانهای اجتماعی، فرهنگی یا طبیعی؛ دفاع از مکتب اهل بیت (ع) و موضع گیری در شرایطی که درمیان جوامع قرار دارد؛ حمایت از مردم بحرین، یمن، سوریه، عراق و حمایت از قدس به صورت بیانیه، دعوت به اجتماعات، سخنرانی و … است تلاش می کنیم از حقوقشان پشتیبانی کنیم و بتوانیم فریاد مظلومیتشان را به دنیا برسانیم.

تاسیس دانشگاه اهلبیت وپاسخگویی به ۷۰۰۰۰ شبهه

وی در پایان دررابطه با فعالیتهای علمی مجمع جهانی اهل بیت خاطرنشان کرد: با تاسیس دانشگاه اهل بیت دانشجویان پیرو اهل بیت پذیرش شده و درس می خوانند؛ خبرگزاری ابنا به ۲۰زبان اخبار اسلامی را انتشار می دهد، بیش از ۱۵ مجله به زبانهای مختلف داریم، سایت مفتاح پاسخگوی شبهات است و ۷۰٫۰۰۰ شبه تاکنون پاسخگویی شده است؛ همچنین ویکی شیعه دایره المعارفی است که به ۸ زبان در حال فعالیت است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi