پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:45:57 - دوشنبه 25 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاسیس دانشگاه های نوآور ضروری است
قائم مقام معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه گفت: کشور ایران دارای نسل سوم دانشگاه هاست و باید هرچه زودتر وارد مرحله چهارم یعنی ایجاد دانشگاه های نوآور شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:«برات قبادیان» در حاشیه بازدید از دانشگاه علمی، کاربردی شهرداری اهواز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب به مرحله نسل چهارم دانشگاه ها وارد شویم چون دنیای آینده، دنیای ایده پردازی برای پرورش یافتن در این دانشگاه هاست. وی بر لزوم حمایت خاص تشکیلاتی و سازمانی از نوآوری تاکید کرد و افزود: برای نمونه نظام ملی نوآوری می تواند یک دستگاه حمایت کننده باشد و تصویب یک قانون برای حمایت دستگاه های خاص در راستای تاسیس دانشگاه های نوآور نیز می تواند موثر واقع شود.
قبادیان درباره نسل های اول تا سوم دانشگاه ها گفت: نسل اول دانشگاه های ما آموزش محور بودند یعنی مصرف کننده علمی که به دست دیگران تولید می شود. پس از آن به نسل دوم دانشگاه ها یعنی مرحله تحصیلات تکمیلی و پژوهش ورود پیدا کردیم.
قائم مقام معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نسل سوم دانشگاه ها با هدف کاربردی کردن علم، دو مقوله تولید علم و تربیت افراد را برای استفاده از دانش مورد توجه قرار دادند.
وی گفت: دانشگاه های فنی- حرفه ای و علمی- کاربردی از نسل سومند و هدف از ایجاد این دانشگاه ها این است که کالاهای مورد نیاز جامعه به صورت فنی و تخصصی به دست دانش آموختگان این دانشگاه ها در کارخانه ها و صنایع تولید شود و ارتقا پیدا کند.
قبادیان اضافه کرد: در این نسل، علوم کاربردی بیشتر در رشته های فنی و مهندسی رونق می یابد و نتیجه طرح های پژوهشی دانشجویان ارشد و دکترا به صورت کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: دانشگاه های علمی، کاربردی، بیشترین بازده و نقش را در زندگی مردم ایفا می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت های علمی جهان، باید دانشگاه ملی مهارت ایجاد شود و خیر و برکت کشور در این است که دانشگاه هایی به عنوان متولی مهارت و کاربرد وجود داشته باشد.
دانشگاه علمی- کاربردی شهرداری اهواز هم اکنون، نزدیک به ۹۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی دارد و بیش از یک سال از زمان تاسیس آن می گذرد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi