پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:51:04 - پنجشنبه 18 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در دیدار تشکل های دانشجویی با استاندار کرمان مطرح شد؛
بیکاری جوانان و مشکلات کشاورزی جنوب استان بیداد می کند/ طرحهای اقتصاد مقاومتی در استان را بنیاد مستضعفین و قرارگاه خاتم عملیاتی کرده است دولت کجاست؟/ طرح انتقال آب و مثلث توسعه به کجا رسید
دیدار تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان با علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان خواسته ها و دغدغه های دانشجویی از استاندار مطرح شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” صبح امروز دیدار تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان با علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

در این مراسم بعد از پخش کلیپی از فعالیت های استاندار کرمان در سه سال اخیر نماینده ها و دبیران تشکل های دانشجویی به بیان دیدگاهها و نقدهای خود پرداختند که در ادامه به آنها اشاره می شود:

عرب دبیر جامعه اسلامی دانشگاه باهنر: دانشگاه باهنر به شدت با فعالیت های تشکلهای دانشجویی مقابله می کند اجازه برگزاری تریبون آزاد را نمی دهند حتی یک بنر برای نوشتن صحبتهای دانشجویان قرار دادیم که معاون فرهنگی دانشگاه آنرا جمع آوری کرد و دلیلشان این بود که مطالبه گری های بی موردی مطرح شده است چرا نقد به این کوچکی را تحمل نمی کنند؟

مساله قابل ذکر دیگر این است که برخی از محکومین فتنه برای کسب مشروعیت خود از شما استفاده می کنند لطفا فاصله خود را با آنها حفظ کنید.

شمس الدینی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: وقتی وزیر بهداشت از شهرستانهای جنوب استان دیدن کرد وضعیت بهداشت این مناطق را اسف بار خواند؛ چرا طرح تحول نظام سلامت تحول چندانی در جنوب استان ایجاد نکرده است؟ استانداری کرمان چه اقداماتی در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است؟

همچنین مسئله حاشیه نشینی اطراف شهر کرمان است که ساکنینش با مشکلات عدیده ای روبرو هستند بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با راه اندازی طرحی یک هفته در میان با اهداف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حاشیه شهر می رود و در حد توان خود گرهی را می گشاید استانداری در این زمینه چه کار کرده است؟

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: به نظر بنده بایستی در هر سازمان و نهادی قرارگاههای اقتصاد مقاومتی مانند پایگاههای بسیج تشکیل شوند تا بحث اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود همچنین در بحث فرهنگی با توجه به گستردگی فضای مجازی بایستی شبکه سازی فرهنگی صورت گیرد تا افراد خوش فکر وارد عرصه شوند و معضلات فرهنگی جامعه با کمک دانشجویان و جوانان حل شود.

محمدعلی عسگری  نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان: استانداری کرمان در بحث اقتصاد مقاومتی چه اقدام عملیاتی انجام داده است بجز عملکرد نهادهای انقلابی بنیاد مستضعفین و قرارگاه خاتم عملکرد نماینده دولت در استان چه بوده است؟

در خصوص مشکلات کشاورزی استان از شمال تا جنوب بحث آفت های وارداتی معضل اصلی است استانداری در این زمینه چه تمهیداتی اندیشیده است؟

در مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمان آیا از اعتبارات جدایی استفاده شده یا از اعتبارات استانی است اگر اعتبارات استانی است که نیازی به حضور رئیس جمهور نبود.

شهرستان قلعه گنج پایلوت اقتصاد مقاومتی شناخته شده در حوزه اقتصاد معیشتی مردم چقدر خود را نشان داده است؟ واگذاری برخی زمین ها در اطراف سد نساء اطراف ارگ بم چقدر متوجه اقتصاد مقاومتی است؟ آیا شخصا یا جناحا رانتی ایجاد نکرده است؟

بغیر از پروژه هایی که از قبل وجود داشته بعد از اینکه کرمان پایلوت اقتصاد مقاومتی شد کدام پروژه ها آغاز شده اجرایی شده و نزدیک به خاتمه است؟

طرحِ (به قول دوستان) مزحرفِ مسکن مهر الان در چه مرحله ای قرار دارد؟

در حوزه اجتماعی و مبارزه با حاشیه نشینی چقدر حقوقِ افراد آسیب دیده مدنظر قرار گرفته؟ مبارزه با حاشیه نشینی فقط تخریب سرپناه پابرهنگان جامعه نیست.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد رفسنجان: به نظر بنده بایستی در دانشگاهها هسته هایی تشکیل شود و طرح های اقتصاد مقاومتی برای اجرایی شدن در اختیار دانشجویان قرار گیرند تا در زمینه اجرایی هم تجربه کسب کنند و مشکلات اجرا را ببینند.

بحث دیگر مسئله اشتغال است؛ استانداری برای اشتغال جوانان چه برنامه هایی دارد؟

سعادتی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد کرمان: اقتصاد مقاومتی بر سه محور است ۱-مردم نهاد ۲-دانش بنیان ۳-عدالت محور مردم نهاد یعنی خصوصی سازی، اتفاق های اقتصادی در استان کرمان بیشتر با مشارکت شرکتها و نهادهای انقلابی صورت گرفته امیدواریم چاره ای اندیشیده شود تا مردم هم پای کار بیایند مورد دوم دانش بنیان بودن است چرا شرکت های دانش بنیانی که در دانشگاهها تاسیس می شوند حمایت نشده و رها می شوند چرا در زمینه فرهنگ شرکت دانش بنیان نداریم؟ چرا از ظرفیتهای جامعه به خوبی استفاده نمی شود ۱۰ میلیون دانش آموخته و ۴ میلیون دانشجو داریم ولی همگی رها شده اند و هیچ مدیریت و برنامه ریزی وجود ندارد.

در چند ماه آینده دو انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری را در پیش داریم و همواره هزینه های انتخاباتی مورد سوالاست لطفا طرحی ارائه دهید تا هزینه های انتخاباتی افراد مشخص باشد که از کجا می آیند و چطور خرج می شوند؟

آسیایی دبیرانجمن اسلامی مستقل دانشگاه باهنر: من برخی از دغدغه ها مطرح می کنم چرا باید دستمزد پیمانکاران شهرداری عقب افتد؟ چرا ساخت پلهای شش گانه  سطح استان مدیریت صحیحی ندارد؟

طرح مثلث توسعه و انتقال آب به کجا رسید؟ چرا درصد مصرف مواد مخدر خصوصا مواد مخدرصنعتی در استان بالاست؟ چرا استان کرمان مرکز اجرای کنسرت در کشور است؟ شاید شما هم معتقدید که نباید مردم را به زور به بهشت برد!

راجع به مسئله حاشیه نشینی چه مدیریتی دارید؟ چرا در شهرسازی بالاشهر و پایین شهرتفاوت دارد؟ برای جلوگیری از تغییر غیر قانونی کاربری اراضی کشاورزی چه تدبیری دارید؟

 

تقی پور دبیر جامعه اسلامی بافت : شهر بافت از نظر اشتغال مشکلات فراوانی دارد در ماههای اخیر شاهد خودکشی جوانان این شهرستان بودیم؛ همچنین با وجود جاذبه های گردشگریِ این شهرستان، عدم وجود هتل و محل اسکان مناسب از نقاط ضعف شهرستان بافت محسوب می شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان:  از سال ۹۲ تشکل های دانشجویی آزادی بیان پیدا کرده اند و دانشجوی مطالبه گر می تواند دولت را در حل بسیاری از معضلات یاری کند.

دبیر مجمع دانشجویان روشنفکر مسلمان دانشگاه آزاد: فضای دانشگاه آزاد کرمان بسیار سرد است و هیچ فعالیت پرمغز سیاسی و فرهنگی پرمغزی صورت نمی گیرد و محافظه کاری مسئولین دانشگاهای اجازه هیچگونه فعالیتی رابه تشکل های دانشجویی حتی در روز دانشجو هم نمی دهند.

سیستانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان: ملاک اقتصاد مقاومتی گزارش و کلیپ نیست مردم باید آن را لمس کنند؛ شهرستان قلعه گنج به عنوان نمونه اقتصاد مقاومتی یاد می شود به جز همین مورد که بنیاد مستضعفین انجام داده چه کارهایی صورت گرفته است؟

تبعیض و بی عدالتی آموزشی در جنوب استان موج می زند وقتی منابع انسانی را از توسعه حذف کنید توسعه مقطعی خواهد بود و پایدار نیست.

بحث طرح همیار آب هدفش چیست؟ و به کجا رسیده است؟ درجنوب استان کرمان سالها کمبودآب و خشکسالی وجود داشته در همین پروژه انتقال آب کرمان جای سوال بسیار دارد؟ آیا پیوست محیط زیست دارد؟

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi