پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:44:16 - جمعه 14 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بینش جنبش‌های دانشجویی به دشمن فرصت نمی‌دهد
امام جمعه موقت کرمان گفت: دشمنان نظام سعی می‌کنند تا جنبش‌های دانشجویی را به سمت خود سوق دهند، اما بصیرت و بینش جنبش‌های دانشجویی فرصتی به آنها نمی‌دهد.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در آیین خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: تقوا سبب آمرزش گناهان، پوشاندن بدی‌ها و مضاعف شدن حسنات می‌شود، پس بکوشیم تا با تقوا جایگاه‌های خوبی را در آخرت برای خود رقم بزنیم.

وی در سخنانی پیرامون آداب اسلامی تغذیه و کسب رزق و روزی حلال عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) اثرات غذای حلال را پیدا کردن صفای قلب، جلوگیری از قساوت قلب و استجابت دعا فرموده‌اند.

امام جمعه موقت کرمان بیان داشت: گاهی افرادی تصور می‌کنند، متمدن بودن یعنی فراموش کردن آداب اسلامی و دینی و از این رو اقدامات فراوانی انجام می‌دهند.

وی افزود: امیرالمومنان (ع) برای بندگی و شادابی عبادت پروردگار، تقویت اعضا و جوارح را سفارش می‌کنند تا در عبادت‌ها دچار ناتوانی و خستگی نشویم، علاوه بر آن رعایت آداب غذا خوردن افزایش رزق و روزی را به دنبال دارد.

عربپور بیان داشت: شست وشوی دست‌ها قبل و بعد از غذا، گفتن بسم‌الله‌الرحمن الرحیم و الحمدالله در ابتدا و پایان غذا در روایات متعدد توصیه شده، همچنین سفارش کردند اگر تا هنگامی که گرسنه نشده‌اید، غذا نخورید و قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید از پزشک بی‌نیاز می‌شوید.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) ادامه داد: خداوند لعنت می‌کند، کسی را که تنها سفر کند، تنها استراحت کند و تنها غذا بخورد و در حدیث دیگری هم فرمودند، غذایی کامل است که حلال باشد، دست زیاد بر آن باشد و با بسم‌الله آغاز شود.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی از تمام هیئت‌های عزاداری خواست از روز اربعین تا شهادت امام رضا (ع) را که دهه آخر ماه صفر است به خوبی و مانند دهه اول محرم عزاداری کنند، با رعایت نکاتی مزاحم همسایه‌ها نشوند و در برپایی مجلس از افراد خطیب و منبری‌ها برای ذکر و معرفت‌شناسی امام حسین (ع) دعوت شود.

وی افزود: ۱۶ آذر ماه روز دانشجو است و دلیل نامگذاری آن به شهادت رسیدن سه تن از دانشجویان در سال ۱۳۳۲ در پی حمله ماموران شاه به دانشگاه تهران بود که پس از کودتای ۲۸ مرداد رژیم شاهنشاهی قصد سرکوب اعتراضات را داشت.

عربپور با اشاره به شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف اظهار داشت: تمام ملت بر این نکته واقف هستند که جنبش‌های دانشجویی از گذشته تاکنون دو هدف اصلی مبارزه با استکبار و مبارزه با فساد را دنبال می‌کنند و این موضوع برگرفته از تفکرات دینی و اسلامی دانشجویان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام سعی می‌کنند تا جنبش‌های دانشجویی را به نفع خود سوق دهند، اما بصیرت و بینش جنبش‌های دانشجویی نقشه آنها را خنثی می‌کند و فرصتی به دشمنان نمی‌دهد، گاهی جمع اندکی در برخی دانشگاه‌ها با اهداف دشمن سعی در براندازی نظام دارند که حساب آنها از دانشجویان ما جدا است.

امام جمعه کرمان یادآور شد: دانشجویان علاوه بر حضور فعال خود در سال ۳۲ به دنبال آن امام راحل را در سال‌های بعد از حمله سال ۴۲ همراهی کردند، در دوران دفاع مقدس صندلی‌های دانشگاه را ترک و در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و نهادهایی مانند سپاه پاسداران و جهاد سازندگی با همت دانشجویان در ارائه خدمت به نظام و در خط ولایت راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به ۱۹ آذر ماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور رهبر کبیر انقلاب در سال ۶۳ تصریح کرد: سرانی از قوا در این شورا حضور دارند و در وضعیت کنونی یک قرارگاه فرهنگی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن محسوب می‌شود.

عربپور اظهار داشت: این شورا از ابتدا سرمنشأ خیر و خدمات بسیاری بوده است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب انتظاراتی از این شورا دارد و ما می‌خواهیم با رصد کردن ظرفیت‌های فرهنگی و هماهنگی‌های لازم نقش مهمی را حوزه‌های مختلف ایفا کنند.

وی به ۲۰ آذر سالروز شهادت سومین شهید محراب اشاره و عنوان کرد: شهید آیت‌الله دستغیب شخصیتی ارزنده، بزرگ‌منش، متواضع، خودساخته و دارای کراماتی از تقوا و تزکیه نفس بود که به دست منافقان کوردل در حال اقامه نماز جمعه به شهادت رسید.

امام جمعه موقت کرمان بیان داشت: در مناسبت‌های ماه آذر از هشتم تا چهاردهم هفته ایدز را در پیش داشتیم، باید بدانیم که مبتلایان به ایدز مجرم نیستند و مانند بقیه مردم جامعه حق زندگی دارند، ما باید راه‌های مراقبت و پیشگیری از این بیماری را فرا بگیریم.

عربپور همچنین به طرح داوطلبان سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تحول نظام سلامت که این دولت پیگیری می‌کند، بسیار طرح مفیدی است و افراد داوطلبانه با گذراندن آموزش‌های لازم به ارائه خدمات در راستای طرح سلامت می‌پردازند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت نامطلوب آب در استان کرمان خواستار صرفه‌جویی و مراقبت بیشتر و همچنین مکانیزه شدن روش‌های آبیاری در بحث کشاورزی شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi