پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:05:22 - شنبه 5 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بکارگیری گرافن در صنعت توسط چندین شرکت
دو شرکت چینی موفق به تولید تلفن‌های همراهی شده که در باتری، صفحه نمایش و سیم‌های داخلی آن از گرافن استفاده شده است.

به گزارش  “دانشجو آزاد”  به نقل از ایسنا، دو شرکت چینی ماکسی (Moxi) و گالاپاد Galapad) 30) هزار تلفن همراه تولید کردند که در باتری‌، صفحه نمایش و سیم‌های داخلی آن از گرافن استفاده شده است. براساس اطلاعات منتشر شده توسط این دو شرکت، گرافن موجب افزایش حساسیت صفحه نمایش شده و عمر باتری را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. قیمت این تلفن همراه در حدود ۴۰۰ دلار بوده، مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و با همکاری آکادمی علوم چین ساخته می‌شود.

همچنین تالگا ریسورس (Talga Resources) که یک شرکت استرالیایی در بخش تولید گرافیت است، کارخانه‌ای برای تولید گرافن با کیفیت بالا در تورینگیا تاسیس کرده است. ظرفیت این خط تولید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن در سال بوده و تا پایان سال ۲۰۱۵ کار تولید گرافن در این کارخانه آغاز خواهد شد. در این کارخانه ماده خام به صورت مستقیم برای تولید گرافن به کار گرفته می‌شود که این روش برای تولید انبوه گرافن بسیار مناسب است. مارک تامسون مدیر شرکت تالگا می‌گوید: «مرحله بعد در راه‌اندازی و توسعه این کارخانه، ایجاد امکان تولید انبوه گرافن در کنار گرافیت است.»

بعلاوه شرکت تو‌دی‌تک (۲-DTech) که از دانشگاه منچستر منشعب شده است موفق به دریافت حمایت مالی ۱۰۰ هزار پوندی برای توسعه فناوری تولید نانوپوشش ضد خوردگی شده است. در این پوشش‌ها از گرافن برای ایجاد مقاومت به خوردگی استفاده می‌شود.

نیگل سالتر از مدیران شرکت تو‌دی‌تک می‌گوید: «این نانوپوشش‌های گرافنی می‌توانند مانع از خوردگی ادوات الکترونیکی شده و همچنین سیستم‌های مدیریت گرمایی که در معرض شرایط محیطی سخت هستند را نیز محافظت می‌کند. با تقویت گرافن با سیلیکون، ما می‌توانیم مطمئن شویم که بدون بروز مشکل در ساختار بلوری گرافن، مقاومت به خوردگی آن افزایش یافته است. این کار موجب افزایش طول عمر ادوات و تجهیزات می‌شود.»

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi