پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:05:44 - دوشنبه 28 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معلم پژوهنده برگزیده استان کرمان:
بودجه حوزه پژوهش باید افزایش یابد/ هدف معلم پژوهشگر تولید دانش است
زهره بهره مند با بیان اینکه شعار پژوهش همراه با آموزش می تواند شعار همه معلمان باشد، گفت: هدف معلم پژوهنده تولید دانش است که بی درنگ در آموزش و یادگیری به کار می آید.

به گزارش دانشجو آزاد:زهره بهره مند دارای مدرک کارشناسی ارشد با سابقه ۱۳ سال خدمت در سمت مراقب سلامت مدارس مشغول به فعالیت است که وی به عنوان معلم پژوهنده برگزیده استانی انتخاب شده است.

بهره مند در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص علت فعالیت خود در حوزه پژوهش گفت: با شرکت در جلسات آموزشی و توجیهی به صورت حضوری و مجازی واحد پژوهش اداره در طول سال های متوالی با مطالعه اقدام پژوهی های برتر کشوری، استانی و منطقه ای وارد این عرصه شده ام.

این معلم پژوهنده برگزیده استان کرمان در پاسخ به این سوال که یک پژوهشگر چگونه در کار خود به حد کمال می رسد، بیان کرد: پژوهش عنصر جدایی ناپذیر از شغل معلمی است؛ پژوهشگر با پشتکار سعی بر آن دارد که روابط موجود در کلاس را دارای معنی و ارزش کند و شرایطی را فراهم نماید تا دانش آموزان با شکوفایی حداکثر به استعداد های خود دست یابد و وضع موجود را به وضع مطلوب تبدیل نماید.

وی ابراز کرد: معلم پژوهشگر بر مبنای الگوی از پیش آماده شده دست به پژوهش در کلاس نمی زند بلکه می‌کوشد متفکران و آگاهانه دانش های موجود را برای بهسازی کلاس به کار گیرد.

بهره مند با بیان اینکه شعار پژوهش همراه با آموزش می تواند شعار همه معلمان باشد، عنوان کرد: هدف معلم پژوهنده تولید دانش است که بی درنگ در آموزش و یادگیری به کار می آید.

این معلم پژوهنده برگزیده استان کرمان در پاسخ به این سوال که چه خلاها و مشکلاتی در حوزه پژوهش وجود دارد که باید مرتفع شود، اظهار کرد: مشکل خاصی در حوزه پژوهش به نظر من وجود ندارد ولی بهتر است بودجه بیشتری به امر پژوهش اختصاص پیدا کند و دعوت از مولف کتاب پژوهش در عمل برای معلمان جدید که می خواهند پژوهشگر شوند، تهیه بانک اطلاعاتی از مقالات معلمان پژوهنده شهرستان جیرفت در این راستا می تواند مؤثر باشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند” عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها باید مورد توجه قرار گیرد”، خاطر نشان کرد: توصیه من به نسل جوان و معلمان این است که معلم باید پرسشگر و پژوهشگر باشد و دانش آموزان را به پرسشگری عادت دهد و پژوهش یک کار اجتماعی و مشارکتی باشد و بهتر است قبل از پژوهشگر بودن، پژوهش خوان باشند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi