پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:53:04 - یکشنبه 17 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بودجه تمام حوزه های علمیه معادل بودجه یک دانشگاه !
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه بودجه اندکی معادل یک دانشگاه دارند.

به گزارش “دانشجو آزاد“به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام سیداصغر حسینی در گفتگویی اظهار کرد: حوزه علمیه قرن‌ها از دیگر مراکز آموزشی و تعلیم و تربیت جلوتر بوده است، منتها با شرایطی که امروزه ایجاد شده حوزه علمیه باید پاسخگوی نیازمندی‌ها و توقعات جامعه و دنیا باشد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم برای تحقق این هدف بلند پیشنهاد کرد که در همه بخش‌های تحولی حوزه‌های علمیه اتاق‌های فکر تشکیل شود.

وی با بیان اینکه یک سازمان برای رسیدن به موفقیت به برنامه‌ریزی گسترده نیاز دارد، اصل تحول در حوزه را امری ضروری و بدیهی دانست.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: البته بی‌انصافی است اگر بگوییم که در زمینه تحول در حوزه تاکنون کاری صورت نگرفته است چراکه راه‌اندازی مراکز و رشته‌های تخصصی در حوزه نشان می‌دهد که تحول در حوزه یک دغدغه جدی است.

وی شتاب بخشی به امر تحول در حوزه را نیاز به همت بلند دانست و افزود: باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

این استاد حوزه گفت: متاسفانه حوزه علمیه در زمینه سرمایه‌گذاری برای این امور دچار مشکل است، به طوری که شاید کل هزینه حوزه‌های علمیه معادل یا کمتر از هزینه‌های دانشگاه تهران باشد.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی، حوزه‌های علمیه با وجود همه نیازها و تقاضاها، بودجه اندکی دارند و با زحمت و دشواری‌های زیادی اداره می‌شوند.

وی افزود: همان طور که خداوند به عمر بزرگانی چون شیخ مفیدها و صدوق‌ها برکت داد، امروز هم بزرگان ما و عموم حوزویان برای جبران عقب افتادگی‌ها و پاسخ به نیازها می‌بایست کار جهادی کنند و کسی که وارد حوزه می‌شود باید خود را فدایی مکتب اهل بیت(ع) کند و در مسیر نیازها گام بردارد و به تحقیق و پژوهش بپردازد.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi