پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:30:54 - شنبه 9 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بودجه تحقیقات و پژوهش کشور ناچیز است
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بودجه حوزه پزوهش و تحقیقات کشور بسیار ناچیر است، گفت:قرار بوده تا ۳ درصد از تولید ناخالص ملی به مبحث تحقیقات و پژوهش اختصاص یابد که در حال حاضر سه دهم درصد هم نیست.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ دکتر” رضا ملک زاده” در حاشیه سفر به کرمان و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نبود نیروی پژوهشی از دیگر چالش ها و کمبودهای حوزه پژوهش است و  هیچ برنامه‌ای برای تربیت محققان تراز اول برنامه‌ریزی نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در این راستا از سال آینده طرح تربیت پزشک پژوهشگر را آغاز می‌کنیم.

دکتر ملک‌زاده افزود: مسئولان کشوری ما اعم از دولت و مجلس را باید قانع کنیم که برای حوزه پژوهش و تحقیقات سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در حوزه پژوهش، زیرساخت‌های مجهز و قوی نداریم و این یک نقص بزرگ است که باید به آن بپردازیم تا بتوانیم مطالعات بزرگ و ثبت بیماری‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: مطالعات زیرساخت‌های مورد نیاز برای پژوهش را آغاز کرده‌ایم که در این راستا ۱۰ آزمایشگاه در سطح کشور از جمله استان کرمان در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حوزه پژوهش‌های خود به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ما تنها می‌توانیم ۶ میلیارد تومان از طریق دانشگاه و ۴ میلیارد تومان از طریق وزارتخانه برای این امر تهیه کنیم.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: فاصله میان بودجه مورد نیاز و اعتباراتی که اکنون در اختیار داریم زیاد است که در صحبت‌های صورت گرفتهبخشی از آن را از طریق خیران می‌توانیم جذب کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری دومین همایش مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در کرمان اظهار داشت: در این همایش به بحث متمرکز برای ارتقای سلامت پرداختیم و بر همکاری بین‌دانشگاهی ملی و بین‌المللی تاکید شد.

وی همچنین با اشاره به بازدید از مراکز تحقیقاتی کرمان بیان داشت: کرمان در زمینه مراکز تحقیقاتی فعالیت‌های خوبی را انجام داده است و پژوهشکده آینده‌پژوهی کرمان نیز در نوع خود در ایران نمونه است و یک نقطه قوت محسوب می‌‌شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi