پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:25:31 - شنبه 31 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به جای داروهای شیمیایی این ادویه را بخورید
زردچوبه دارای خواص شفا بخشی است که در درمان بیماری‌ها با بسیاری از داروهای شیمیایی برابری می‌کند.

به گزارش” دانشجو آزاد ” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس تحقیقات اخیر زردچوبه یک گیاه کامل شناخته شده است، این ادویه خواص شفابخش زیادی داشته و اجزاء اصلی آن (کورکومین) دارویی است که در مطالعات زیست پزشکی قدمتی ۵۶۰۰ ساله دارد.

با توجه به تراکم تحقیقاتی که بر روی زردچوبه به عمل آمده، جای تعجب نیست که این ادویه تعدد دارویی داشته باشد.

آتورو استاتین( داروی کلسترول)
مطالعات ۲۰۰۸ انتشار یافته در مجله دارویی زردچوبه مطلوب در مقایسه با آتورو استاتین به مواد مخدر (lipitor) شباهت دارد که همراه باعث کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و همچنین تصلب شرایین در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.

کورتیکواستروئیدها( داروهای ایتروئیدی)
مطالعات انتشار یافته نشان می‌دهد که پلی فنل‌های اولیه در زردچوبه و زعفران رنگی به نام کورکومین باعث تسکین یک بیماری التهابی چشمی می‌شود، همچنین کورکومین در مقایسه مطلوب به دگزا‌متازون در مدل حیوانی به عنوان یک درمان جایگزین برای ژن‌های التهابی محسوب می‌گردد.

پروزاک( داروهای ضد افسردگی)
براساس یک مطالعه انتشار یافته در سال ۲۰۱۱ کورکومین موجود در زردچوبه در مقایسه با داروی پروزاک به مشابه کاهش افسردگی عمل می‌کند.

آسپرین ( رقیق کننده خون)
در شرایط آزمایشگاهی کورکومین ضد پلاکت بوده و اثرات تعدیل کنندگی دارد، این ادویه برای بیماران مبتلا به ترومبوز عروقی بسیار مناسب است.

داروهای ضدالتهابی
مطالعه سال ۲۰۰۴ انتشار یافته در مجله انکوژن نشان می‌دهد که کورکومین موجود در زردچوبه جایگزین موثری برای داروهای مخدری چون آسژرین،ایبوپروفین، سولینداک،اینذومتاسین، دیکلوفناک، دگزامتازول می‌باشد که ضدالتهابی بوده و در برابر تکثیر سلول‌های تومور مقاومت می‌کند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi