پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:30:32 - دوشنبه 9 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بهترین خوابگاه دانشجویی کشور در سال ۹۴ به روایت تصاویر
«دانشگاه» در سالی که گذشت بدون شک یکی از پرحاشیه ترین، سال های خود را سپری کرد، در مسئله فرهنگی و اجتماعی اتفاقات مختلفی در سطح دانشگاه های کشور روی داد، که برنامه سیاسی تشکل های دانشجویی، کنسرت ها و اردوهای مختلط از جمله مهمترین این اتفاقات بوده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، طی یکسال گذشته با رصد این اخبار و انتشار و انعکاس این اتفاقات باعث جریان سازی در سطح کشور شد، بطوری که بعضا انتشار این واقعیات که مورد توجه بسیار از رسانه های مکتوب و مجازی قرار گرفت، با واکنش و تهدیداتی از سوی برخی از افراد یا تشکل های حاشیه ساز، همراه شد.

بازخوانی اخبار جریان ساز «خبرنامه دانشجویان ایران» در سال ۹۴، نشان می دهد که نزدیک به ۱۰۰ اتفاق حاشیه ساز در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی همراه بوده است، که این مسئله فرصت مناسبی است که در نوروز ۹۵، ضمن بازنشر مجدد این اتفاقات نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت دانشگاه در حوزه های یادشده بیاندازیم.

در میان اخبار جنجالی و حاشیه ساز، برخی اخبار جذاب و به یاد ماندنی نیز وجود دارد که در جای خود بسیار جالب توجه است.

یک روز در بهترین خوابگاه دانشجویی کشور

خوابگاه دانشجویی دانشگاه یزد به عنوان برترین خوابگاه دانشجویی در بین دانشگاه‌های کشور انتخاب شد و همین موضوع بهانه خوبی بود تا نگاهی به وضعیت دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه بیاندازیم.  پای درد و دل دانشجویان خوابگاهی که بنشینیم، فرقی ندارد که از کدام دانشگاه باشند و ورودی چه سالی، اما بیشتر از تعریف، انتقاد و ابراز ناراحتی است که دانشجویان علیه مسئولین دانشگاهشان حواله می‌دهند؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد بررسی وضعیت خوابگاهی که به عنوان برترین خوابگاه دانشجویی کشور انتخاب شده است، می‌تواند در جای خودش جالب باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در رتبه‌بندی اخیر خوابگاه‌های دانشجویی کشور از سوی صندوق رفاه دانشجویان، دو خوابگاه مریم و شقایق دانشگاه یزد، رتبه‌های اول و دوم کل کشور را کسب کردند و خوابگاه گل‌محمدی این دانشگاه نیز به عنوان خوابگاهی با شرایط مطلوب معرفی شد.

این در حالی است که رتبه‌بندی خوابگاه‌های برتر دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویان بر اساس مجموعه گسترده‌ای از شاخص‌های خوابگاهی انجام گرفته است.

گفته می‌شود که سوئیتی‌بودن خوابگاه‌های دانشجویی مریم و شقایق، نوسازی و بهسازی این دو خوابگاه در تابستان ۹۴ و همچنین ظرفیت مناسب اتاق‌ها(توزیع تعداد مناسب دانشجو در اتاق‌ها)، دسترسی به اینترنت و نزدیکی به امکانات مورد نیاز دانشجویان از جمله دلایل احراز رتبه برتر برای این خوابگاه‌هاست.

خوابگاه دانشجویی گل محمدی نیز که به عنوان خوابگاهی با شرایط مطلوب معرفی شده است، نوساز و دارای تجهیزات بهینه و طراحی مناسب اتاق‌ها و ظرفیت متعادل هر اتاق است.

در مجموع خوابگاه‌های دانشگاه یزد قریب به ۱۵۰۰ اتاق وجود دارد، افزود: در مجموعه خوابگاه خواهران بیش از ۳۰۰۰ دانشجو و در مجموعه خوابگاه برادران نزدیک به ۳۰۰۰ دانشجو ساکن هستند.

بر همین اساس، در یک روز سرد زمستانی به خوابگاه دانشجویی دانشگاه یزد رفتیم تا از نزدیک دلایل کسب این مقام را ببینیم:

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi