پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:23:51 - سه شنبه 24 بهمن 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری گردهمایی بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان
هجدهمین گردهمایی بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

 به گزارش دانشجو آزاد:  هجدهمین گردهمایی بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی با صاحب نظران و اساتید این رشته، به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

دبیر علمی هجدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در این مراسم گفت:  در مجموع ۳۰۰ مقاله از اساتید داخل و خارج کشور به این گردهمایی ارسال و ۱۲۰ مقاله پس از داوری پذیرفته و ۵۲ مقاله برای ارائه سخنرانی آماده و برنامه ریزی شده است.

بهجت السادات حجازی فر افزود: یکی از اهداف انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی پیوند بین نسل ها است و نوآوری های ادبی نسل جوان زمینه ارتباط با نسل های گذشته را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: انجمن با برقراری ارتباطات بین استادان کشورها نشست های علمی نیمه مجازی برگزار می کند و در این زمینه نشست تخصصی در مورد ادبیات پایداری و ادبیات باستانی داریم.

سپس رییس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی کشور گفت: باید جایگاهی خاص برای این زبان و ادبیات در حوزه تمدن سازی در نظر گرفت، زیرا زبان فارسی یک رشته راهبردی است.

سیدعلی اصغر میرباقری افزود: علاوه بر مسیر علمی و تخصصی، هر فعالیتی در حوزه علمی زبان و ادبیات فارسی می تواند دستاوردهای تمدنی و فرهنگی برای ما به همراه داشته باشد لذا در این حوزه برگزاری گردهمایی هایی به صورت کامل و هدفمند پیش بینی شده که فعالیت آن در راستای تحقق این سیاست ها پیش می رود. 

وی با بیان اینکه حوزه زبان و ادب فارسی یکی از عوامل بسیار مهم در حوزه مدیریت اسلامی و ایرانی ما است تاکید کرد: امروز هویت ملی در کنار اسلام یک عامل بسیار مهم دارد که در این زمینه باید از زبان و ادبیات برای تحکیم هویت استفاده کرد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi