پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:46:39 - سه شنبه 23 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هیات مدیره انجمن شبکه های هوشمند انرژی ایران:
برگزاری کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی ۹۵ در کرمان/ امکان ثروت آفرینی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از محل بهره وری انرژی الکتریکی در استان
عضو هیات مدیره انجمن شبکه های هوشمند انرژی ایران گفت: کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی ۹۵ از تاریخ ۳۰ آذرماه جاری تا یکم دیما در دانشگاه صنعتی و فناوری های پیشرفته هایتک برگزار می شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از  ایسنا منطقه کویر، دکتر”مسعودی رشیدی نژاد” صبح دوشنبه ۲۲ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این کنفرانس بنا است تحقیقات مراکز علمی به معرض دید صنعت و تحقیقات صنعت برای دانشجویان به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: انجمن شبکه های هوشمند انرژی ایران از شش سال گذشته آغاز به کار کرده و دبیرخانه آن در تهران است، اعضای این انجمن عمدتا از اساتید دانشگاه های معتبر ایران و افرادی که در صنعت مخابرات و انرژی یا برق کار می کنند، می باشند.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه تا به حال پنج دوره از کنفرانس در دانشگاه ها و پژوهشگاه های معتبر تهران برگزار شده است، بیان کرد: باتوجه به اینکه استان کرمان نقشه راه تولید انرژی را تهیه کرده و استانی است که مسوولین نسبت به انرژی حساس شده اند و خوشبختانه مدیران صنعت برق استان نیز هم راستا هستند، همچنین استان ظرفیت های اقتصادی بالایی دارد و نیز استاندار حامی است به همین دلایل استان کرمان میزبان ششمین دوره این کنفرانس شده است.

وی گفت: فلسفه این کنفرانس درواقع کمک به استفاده از فناوری های نوین در مساله تولید، انتقال و توزیع و مصرف انرژی الکتریکی است، کاربرد فناوری های نوین عمدتا در تکنولوژی تولید و تامین انرژی و همچنین مانیتور کردن، پایش و مدیریت انرژی است که در این مساله پایش به فناوری های آی سی تی، بر می گردد.

عضو هیات مدیره انجمن شبکه های هوشمند انرژی ایران اظهار کرد: کنفرانس تمامی افرادی را که تجربه دانشگاهی، تحقیقاتی وعلمی دارند دور هم جمع می کند و یافته ها و مشکلات آنها مورد بررسی قرار می گیرد، دستاوردها به معرض بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد که یکی از مباحث شهر هوشمند است.

وی سپس گفت: انجمن قصد دارد تمام یافته های علمی و صنعتی این حوزه که تجربه و تحقیق شده به معرض بحث و تبادل نظر قرار دهد و از آنجا که زیرساخت های مخابراتی کشور ما خوب است مهم این است که نقشه راه خوبی داشته باشیم.

رشیدی نژاد یادآور شد: کنفرانس شامل کارگاه آموزشی شهر هوشمند، کارگاه کنتورهای هوشمند و طرح فهام خواهد بود، به علاوه سخنران بین المللی از اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور را خواهیم داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: از آنجا که وسعت استان از نظر انتقال انرژی از محل تولید تا مصرف زیاد بوده و مسائل خاص خودش را دارد و تلفات شبکه ها زیاد می باشد، بنابراین بایستی برای این مساله راهکار پیدا کنیم، از سوی دیگر ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر هم زیاد است و برای کمک به تولید محلی و جهت مدیریت هوشمند انرژی باید اقدام کنیم.

مدیر مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه حدود ۱۵۰ مقاله دریافت کرده ایم که ۳۵ مقاله به صورت شفاهی در فضاهای مستقل ارائه خواهد شد، گفت: ۴۵ مقاله به صورت پوستر نصب و چندین کارگاه آموزشی مرتبط با کنفرانس هم برگزار خواهد شد، ضمنا نمایشگاه جانبی با ۱۰ غرفه برای شرکت هایی که در فناوری های هوشمند وارد شده اند، خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه انرژی کلاف بسیار پچیده ای است و همه جا نقش دارد، افزود: حدود ۲۰ شرکت در زمینه مخابرات، شرکت های صنعت مخابرات و آی سی تی و صنعت برق فعال هستند و بالقوه می توانند در این صنعت وارد شوند و ذی نفع خواهند بود.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم هوشمند سازی انرژی، ارتقا بهره وری و مدیریت انرژی است، تصریح کرد: در سطوح مختلف تولید، انتقال، توزیع و مصرف، یافته ها نشان می دهد که هم در دنیا وهم ایران مساله انرژی بسیار مهم و منابع انرژی محدود و مبتنی بر منابع سوخت فسیلی است که لازم است این انرژی ها به خوبی مدیریت شوند تا بین نسلی باقی بمانند.

وی یادآور شد:  مصرف انرژی در استان کرمان یکی از مسائلی است که ما را وادار به مدیریت انرژی می کند و انرژی سرمایه گذاری بسیار کلانی نیاز دارد که اگر از آن استفاده بهینه نشود خیلی از فرصت ها را از دست خواهیم داد در حالیکه این مقوله یکی از ضرورت های زندگی افراد هم محسوب می شود.

رییس کنفرانس شبکه های هوشمند گفت: می توان حدودا سالی حداقل ۲ هزار میلیارد تومان از محل بهره وری انرژی الکتریکی در استان ثروت آفرینی کرد، اما در حال حاضر عدم مدیریت، استفاده زیاد و بد مصرفی، ارزان و بی اهمیت بودن انرژی موجب عدم ثروت آفرینی می شود که با ورود سیستم های هوشمند می توان به مصرف بهینه کمک کرد.

رشیدی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: مشکل ما قوانین است که باید برای سرمایه گذار ترغیب کننده باشد، در صورتیکه تنگ نظری، فضای ناکافی برای ارتقا کسب و کار، قوانین مخل و مزاحم از جمله مشکلات ما در این زمینه قلمداد می شوند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi