پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:11:08 - شنبه 3 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی موجب نشاط دانشگاه‌ها می‌شود
رئیس دانشگاه علمی کاربردی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را راهکاری برای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین موجب نشاط دانشگاهها و ارتباط بیشتر جامعه و دانشگاه دانست.

به گزارش” دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا ؛ اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پویایی دانشگاه و دوری از سیاسی کاری و سیاست زدگی در دانشگاه، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و نقد و بررسی مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتد در این کرسی‌ها، توسط اساتید و دانشجویان موجب نشاط محیط‌های دانشگاهی می‌شود.

اخباری ارتباط دانشگاه و جامعه را نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت برگزاری نشست‌های آزاد اندیشی دانست و ادامه داد: در جهت ادامه و توسعه فعالیت‌هایی از این قبیل، باید دفتر نهاد مقام معظم رهبری قدم‌های موثر و مفیدی را که تا به حال برداشته است تسریع کند تا بتوان ارتباط جامعه و دانشگاه را از طریق کرسی های آزاد اندیشی و نقد و نظریه پردازی برقرار کرد.

وی با اشاره به این که در سال گذشته بیش از ۳۰ کرسی آزاد اندیشی، نقد و نظریه پردازی و از ابتدای امسال تاکنون، پنج کرسی در دانشگاه علمی کاربردی برگزار شده است گفت: دانشگاه علمی کاربردی در این گونه فعالیت‌ها پیشرو است و این تعداد برگزاری نشست در سراسر کشور، رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همچنین اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علمی کاربردی در جهت تحقق بخشیدن به اوامر مقام معظم رهبری پیشرو باشد و قدم های موثر و مفیدی را بردارد.

اخباری در بخش دیگری از سخنان خود به سند توسعه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: اگرچه متن سند، متن خوب و مورد تاییدی است اما تا زمانی که راهکارهای اجرایی مناسبی نداشته باشد، قابلیت اجرایی شدن را پیدا نخواهد کرد. لذا مسئولان به ویژه در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نسبت به پیدا کردن روش‌ها و راهکارهایی که منجر به اجرایی شدن این مورد می‌شود تلاش کنند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi