پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:00:16 - سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری همایش کاربرد فناوری هسته ای در کشاورزی با هدف ارایه آخرین دستاوردهای علمی
رییس پژوهشکده کشاورزی هسته ای از برگزاری چهارمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته ای در علوم کشاورزی و منابع طبیعی با هدف ارایه آخرین دستاوردها، استفاده بهینه از فناوری هسته ای و بهره گیری از یافته های علمی محققان خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ دکتر ابراهیم مقیسه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: کاربردهای فناوری هسته ای در موضوعاتی مانند اصلاح گیاهان زراعی و باغی، زینتی و دارویی، علوم خاک، آب و گیاه، علوم دامی، دامپزشکی و آبزیان و مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز از جمله محورهای این همایش است.

وی با بیان اینکه این همایش در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور محققان و دانشگاهیان در کرج برگزار می شود، افزود: کاربردهای فناوری هسته ای در صنایع غذایی و نگهداری محصولات کشاورزی، حفاظت از محیط زیست و منایع طبیعی و زیست فناوری کشاورزی از دیگر محورهای این همایش است.

مقیسه با یادآوری اینکه عمده مقالات دریافتی این همایش در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: مهلت ارسال مقالات ۱۵ فروردین ماه به اتمام رسیده و داوران در حال بررسی مقالات دریافتی هستند.

رییس پژوهشکده کشاورزی هسته ای، نگهداری مناسب موادغذایی و اصلاح گیاهان به منظور افزایش تولید را از مهمترین دلایل بهره گیری از فناوری های هسته ای در کشاورزی برشمرد و گفت: در صدد هستیم این فناوری نوین جایگزین مصرف سموم شیمیایی در بخش کشاورزی شود.

مقیسه اظهار کرد: استفاده بی رویه از سموم کشاورزی علاوه بر آسیب رساندن به انسان ها سبب تخریب و آلودگی محیط زیست و ایجاد مقاومت در آفات و بیماری ها می شود.

وی با بیان اینکه بهره گیری از فناوری هسته ای در حوزه کشاورزی هیچگونه ضرر و زیانی به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی نمی رساند، افزود: تحقیقات ۸۰ ساله محققان دنیا بر روی کاربرد فناوری هسته ای در بخش کشاورزی و تحقیقات متعدد پژوهشگرانی ایرانی در ۳۰سال اخیر این موضوع را اثبات کرده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi