پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:54:43 - پنجشنبه 23 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری همایش پدافند غیرعامل در آبانماه جاری
همایش پدافند غیرعامل در آبان ماه سال جاری در دانشگاه شهیدباهنرکرمان برگزار می شود

به گزارش“دانشجو آزاد” جلسه پدافند غیرعامل روز چهارشنبه ۲۲مهرماه۹۴ با حضور دکتر ابراهیمی، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه، آقای سلاجقه، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و مدیران اجرایی دانشگاه برگزار شد.

موضوع محوری این جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری همایش پدافند غیر عامل در دانشگاه شهید باهنر بوده است.

دکتر ابراهیمی، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر، هدف از برگزاری این همایش را آگاهی بخشی به دانشجویان پیرامون آسیب­های اجتماعی، رسانه ای و فضای مجازی عنوان کرد و آشنا شدن دانشجویان با مفهوم پدافند غیرعامل و نقش آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را ضروری دانست.

آقای سلاجقه، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری استان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیر عامل همیشه یک اصل بوده و هست، گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصتی است برای معرفی اقدامات و برنامه ها و نشر فرهنگ پدافند غیر عامل در سطح جامعه. وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه ها از ارکان تاثیر گذار در بین عموم مردم هستند لذا شایسته است در هفته پدافند غیر عامل اقدامات لازم جهت برگزاری همایش در سطح دانشگاه ها و آموزش و پرورش بعمل آید.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری استان هدف کلی از اجرای پدافند غیرعامل را در مرحله اول حفظ جان و مال انسان ها، حفظ قدرت اداره مردم، دمیدن روح آرامش در جامعه، حفظ استمرار خدمت دهی سیستم ها و دستگاه ها، افزایش عمر مفید سیستم، جلوگیری از بروز بحران های ثانویه، مدیریت صحنه و تسهیل در مدیریت بحران، تأمین نیازهای اساسی مردم، پایدارسازی زیرساخت های سایبری و شهری، جانمایی و تخلیه و اسکان  مردم عنوان کرد و اظهار داشت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

آقای سلاجقه ادامه داد: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، استتار، اختفاء، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، استحکامات و سازه‌های امن است. در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

بر این اساس مقرر شد در ابتدای آبان ماه سال جاری همایش پدافند غیرعامل با محوریت موضوعاتی چون جنگ نرم، مسائل زیستی و سایبری در دانشگاه شهید باهنر برگزار گردد

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi