پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:01:34 - دوشنبه 28 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی باحضور متخصصان ۴۲کشور
هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله(See7) امروز دوشنبه با حضور متخصصان ۴۲ کشور و جمعی از محققان داخلی در سالن همایش برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ دبیر هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در حاشیه این کنفرانس به خبرنگار علمی ایرنا گفت: ۸۷۵ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که ۶۱۶ اثر علمی پذیرفته شده است.

کامبد امینی حسینی اظهار کرد: ازمجموع مقالات پذیرفته شده ۲۰۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰۸ مقاله دیگر به صورت پوستر در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مقالات پذیرفته ۱۰۰ مقاله توسط صاحبان نظران خارجی ارایه می شود، گفت:دراین کنفرانس محققانی از آمریکا، آلمان،فرانسه، ژاپن، نروژ، انگلیس و ایتالیا حضور دارند.

امینی محور اصلی این کنگره را کاهش ریسک زلزله در بافت های شهری اعلام کرد وگفت زلزله شناسی، ژئوتکنیک مهندسی سازه و مدیریت بحران از دیگر محورهای این همایش است.

وی به اهداف این کنگره اشاره گرد و گفت: ارایه دستاوردهای روز دنیا در حوزه کاهش آسیب پذیری و بهبود مدیریت بحران از جمله اهداف این کنگره است.

وی برگزاری ۱۲ نشست و کارگاه تخصصی را از دیگر برنامه های این کنگره اعلام کرد وگفت: این برنامه ها در موضوعاتی مانند پیش بینی زلزله، ساختار و سازه کلان پروژه های شهر تهران و نقشه راه برای کاهش خطر پذیری از جمله آنها است.

وی همچنین برگزاری کارگاه های نوسازی مدارس و کارگاه سونامی در جنوب ایران را از دیگر برنامه های این کنگره برشمرد.

نخستین دوره برگزاری این کنفرانس سال ۱۳۶۹ یک سال بعد از زلزله منجیل برگزار شد و بعد از آن، این همایش هر چهار سال برگزار می شود.

هفتمن کنگره بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (SEE7) با حضور ۱۲۰۰ محقق از امروز ۲۸ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi