پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:37:16 - یکشنبه 21 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری نشست اساتید بسیجی دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان با مسئولان شهرک‌های صنعتی
نشست اساتید بسیجی دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان با مسئولان شهرک‌های صنعتی برگزار شد.

 به گزارش دانشجو آزاد:  نشست کانون بسیج اساتید دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با سازمان بسیج مهندسین صنعت استان کرمان و نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی با هدف راه‌های کمک به صنایع استان برگزار و طی آن تاکید شد، تا شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان نیاز‌های احصا شده فعلی خود را به دانشگاه اعلام نماید.

در این جلسه قاسم پور مسئول بسیج مهندسین صنعت استان با طرح مسائل احصا شده؛ رشد نیافتن صنایع کوچک نسبت به صنایع بزرگ را یکی از مهم‌ترین مسائل برشمرد.

وی ارتباط موثر بین صنایع کوچک و صنایع بزرگ را به عنوان راه حل این مشکل بیان کرد و افزود: از سال قبل گسترش ارتباط بین صنایع کوچک و بزرگ آغاز شده است.

مسئول بسیج مهندسین صنعت استان افزود: نبود نیروی ماهر برای صنعت یکی دیگر مشکلاتی است که صنایع با آن مواجه هستند.

در ادامه جلسه غلامعباس شریف آبادی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و شجاعی از مسئولین آن حوزه، به اقدامات انجام شده پرداختند.

توانمندسازی و به روز کردن صنایع کوچک، تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش نیروی ماهر و تضمین شغل برای آموزش گیرنده‌های موفق از اقدامات انجام شده بود که مطرح شد.

همچنین سپس فرشید کی نیا رئیس پارک علم و فناوری این دانشگاه، ریشه یابی مشکلات دانشگاه‌های متولی تربیت نیروی ماهر برای صنعت را بجای ایجاد ساختار‌های موازی جدید، راه حل این مشکل معرفی کرد.

وی  به بیان ظرفیت‌های پارک دانشگاه و سازوکار‌های آموزشی برای شرکت‌های آن پرداخت و کمک به تشکیل واحد تحقیق و توسعه صنایع کوچک را راه برون رفت از برخی از مشکلات صنایع خرد دانست.

در ادامه فدائی نژاد معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در سخنانی تاکید کرد: در صورت احصا و اعلام موانع و مشکلات شرکتها، اعضا هیات علمی دانشگاه با برخورداری از دانش و تخصص لازم، در موارد مربوطه قادر به رفع این موانع خواهند بود.

در انتهای این جلسه مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان نیاز‌های احصا شده فعلی خود را به دانشگاه اعلام نماید و زمینه‌ای فراهم شود تا اعضا هیات علمی بازدیدی از صنایع کوچک دارای مشکل داشته باشند.

همچنین به منظور هموار شدن ارتباطات و توسعه زیرساخت‌های لازم مقرر گردید تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین پارک فناوری این دانشگاه، بسیج مهندسین و شرکت شهرک‌ها منعقد گردد..

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi