پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:27:45 - سه شنبه 2 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری مسابقه بین دانشگاهی نجات تخم‌مرغ در کرمان
نخستین دوره مسابقه بین دانشگاهی نجات تخم‌مرغ با حضور ۱۵ تیم در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” حسین ترک‌زاده مسؤول برگزاری نخستین دوره مسابقه بین‌دانشگاهی نجات تخم‌مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهان اظهار داشت: این مسابقه که هر سال در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود برای به‌کارگیری خلاقیت‌های مختلف است و شرکت کنندگان در این مسابقه یک تخم مرغ خام در سازه از پیش ساخته  شده قرار می‌دهند و آن را از ارتفاع ۱۲ متری به پایین رها می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نهایت  تخم‌مرغ باید سالم به زمین برسد و بتواند با توجه به مکانیزم سازه ساخته شده از  قبل از سازه خارج شده و سالم بماند، عنوان کرد: این مسابقه با حضور ۱۵ تیم سه نفره از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و یک تیم سه نفره از دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

مسؤول برگزاری نخستین دوره مسابقه بین‌دانشگاهی نجات تخم‌مرغ سالم رسیدن تخم‌مرغ به زمین، زمان سقوط سازه، خلاقیت در طراحی سازه و دقت در پرتاب سازه و محل فرود آن را از آیتم‌های این مسابقه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این مسابقه  لذت علم همراه با عمل را در قالب رقابت بین دانشجویان به وجود آورده و  موجب خلاقیت و نوآوری در آنان می‌شود که از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقه نیز است.

ترک‌زاده افزود: این مسابقه توسط انجمن علمی مهندسی مکانیک، مواد و انرژی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شده و در پایان به نفرات برتر جوایز و لوح قهرمانی اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: تیم TRA متشکل از دیاکو حیدری، کاظم عبداللهی، حسین ترک‌زاده به عنوان تیم اول، تیم اصفهانیا متشکل از مجید سعیدی، سعید محمدی و مهدی منتظری به‌عنوان تیم دوم و تیم بهترین سازه متشکل از حسین شریفی، آرش آرامش و مهران جمشیدی به‌عنوان تیم سوم انتخاب شدند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi