پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:47:32 - سه شنبه 4 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برنامه دانشجویان جهادی «علم و صنعت» در کرمان +جدول
از سال ۸۳ هر تابستان، گروهی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بخشی از فرصت تعطیلات تابستانی خود را میهمان سفره مردمان مناطق محروم کشور می‌شوند تا هم شرایط ولی نعمتان این مرز و بوم را از نزدیک لمس کنند و هم در حد بضاعت خود، قدم کوچکی در رفع مشکلات این مناطق بردارند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در طی بیش از یک دهه که از آغاز این حرکت با برکت میگذرد، گروه جهادی علم و صنعت توانسته است در مناطق محروم «پاوه»، «گناباد»، «سربیشه»، «زرین آباد»، «هلیلان» و «راز و جرگلان» حضور یافته و توفیق خدمتگزاری به مردم این نواحی را داشته باشد.

کار و تلاش در جهت حل مشکلات مردمان مناطق محروم کشور، مطالبه گری از مسئولین در جهت رفع معضلات این مناطق، لمس محرومیت توسط دانشجویان امروز که مدیران و سکانداران فردای انقلاب هستند و ایجاد فضای رشد و خودسازی برای جهادگران شرکت کننده در اردو، از جمله اهداف این گروه در برگزاری اردوهای جهادی است.

مجتبی میرجلیلی، مسئول گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت ایران در این باره به خبرنگار ما گفت: سعی ما بر اینست تا بنابر فرموده امام و پیشوایمان، خمینی کبیر(ره)، محرومیت زدائی را عقیده و راه و رسم زندگی خود قرار داده و گامی هرچند کوچک در جهت خدمت به مردمانی برداریم که اماممان آنان را ولی نعمتان ما خطاب کرد.

این فعال دانشجویی افزود: نظر به لزوم طی سیر تکوینی و تکاملی ” گروه حرکت جهادی دانشگاه علم و صنعت” برای خدمت رسانی گسترده تر به ویژه برای اهالی روستاهای هدف،  طرح پرداخت ماهانه ی صدقه فرهنگی را راه اندازی کردیم.

گفتنی است هزینه کرد مالی این طرح صرفا در حوزه پوشش های معمولی مالی نظیر جهیزیه و مساعدت و کمک مالی برای اشتغال و ازدواج و درمان و … نیست و علاوه بر مسائل مطروحه ی فوق در حوزه های عمرانی (ساخت منزل ، مسجد و … توسط خود جهادگران و اهالی نه صرفا پیمانکاری، که اشتغال اهالی را نیز در پی داشته باشد.)، فرهنگی، هنری، ورزشی، بهداشت و درمان، علمی، آموزشی و اشتغال آفرینی عملی (راه اندازی کارگاه های کوچک) را نیز شامل می شود.

میرجلیلی اظهار داشت: این طرح از جمع محدودی ثروتمند تشکیل نشده، بلکه هر فردی با هر سنی و از هر قشری که آماده است مثقالی را بصورت ثابت یا موردی کمک نماید ( از هر ماهی هزار تومان تا … ) می تواند در این طرح شرکت کند.

لازم به ذکر است گروه حرکت جهادی دانشگاه علم و صنعت امسال به منطقه ی قلعه گنج می رود که تعدادی از پروژه ها و برآورد مالی هزینه ها در ذیل آمده است.

هزینه ی تقریبی به تومان

پروژه ها و فعالیت ها

ردیف

۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰

گسترش ، تعمیر و تجهیز مدرسه ی راهنمایی اردوگاه

۱

به ازای هر خانه ۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰

خانه های مددجویی نیمه کاره ی اردوگاه و سلمانیه

۲

۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰

تبدیل ساختمان نیمه کاره به مدرسه در شهرک چاه رضا

۳

۱۹٫۰۰۰٫۰۰۰

خانه عالم شهرک چاه رضا

۴

۸٫۰۰۰٫۰۰۰

۴ چشمه سرویس بهداشتی برای منازل مددجویان روستای چاه دادوک

۵

۲٫۰۰۰٫۰۰۰

تجهیز مسجد روستای بن چاه

۶

۲٫۰۰۰٫۰۰۰

فعالیت های فرهنگی گروه در منطقه :
جوایز ، برگزاری مراسم یادبود و تجلیل از خانواده های معظم شهدا ، برگزاری کارگاه های آموزشی و ….

۷

۲٫۰۰۰٫۰۰۰

هزینه های مربوط به تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت های بهداشتی و درمانی

۸

۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰

هزینه های مربوط به پخش ارزاق بین خانواده های نیازمند
برنج ، آرد ، کنسرو ، روغن و … (به ازای ۱۰۰ خانوار )

۹

۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰

هزینه های مربوط به اردو :
هزینه ی رفت و برگشت از تهران به منطقه ، تدارکات و تأمین مواد غذایی ، بیمه شرکت کنندگان و … (تعداد شرکت کنندگان در اردو بطور متوسط ۱۴۰ نفر می باشد.)

۱۰

شماره تماس جهت هماهنگی و واریز کمکهای مردمی : ۰۹۱۳۴۵۰۷۵۹۹ مجتبی میرجلیلی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi