پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:19:34 - چهارشنبه 18 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل ورزش کرمان:
برخی تیم‌های ورزشی برای استان آورده‌ای ندارند/۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور تخصیص یافت
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه برخی از رشته‌های ورزشی برای کرمان آورده‌ای ندارند گفت: حضور برخی رشته‌ها در سطح لیگ برتر ضرورتی ندارد.

به گزارش دانشجو آزاد : میثم پاریزی صبح امروز ۱۸ مرداد  ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تبیین نقش رسانه در روشنگری پرداخت و افزود: رسانه می‌تواند در توسعه و جهت دادن به حوزه ورزش نقش موثری داشته باشد.

او در ادامه با یادآوری حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در بافت اظهار کرد: از همه کسانی‌که برای سلامت همه ما دعا کردند، تشکر می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت ورزش استان عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزش یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها و وظایف وزارتخانه ورزش و جوانان است.

او ادامه داد: طی چهار سال خدمت بنده حدود ۴۰۰ هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان افزوده شده و کرمان در این زمینه رشد مناسبی نسبت به کشور داشته است.

پاریزی ادامه داد: برای توسعه فضای ورزشی از ظرفیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و نهادها استفاده شده است.

 او با یادآوری سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان، عنوان کرد: کرمان جزء پنج استان اول کشور در خصوص گرفتن بیشترین مصوبه در حوزه ورزش و جوانان در آن سفر بود.

مدیرکل ورزش و جوانان در بخش دیگر سخنانش از افتتاح ۳۰ پروژه ورزشی در هفته دولت خبر داد.

او با اشاره به حوزه ورزش قهرمانی و کسب مدال‌های رنگارنگ کرمانی‌ها در مسابقات فراملی عنوان کرد: متاسفانه سهمیه‌ای در المپیک کسب نکردیم و باید وحدت رویه‌ای بین حامیان مالی(اسپانسرها) و بخش دولتی ایجاد شود تا حداقل در المپیک ۲۰۲۸ سهمیه‌ای داشته باشیم.

پاریزی افزود: زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای برای دستیابی به کسب سهمیه المپیک در کنار داشتن استعداد نیاز است.

او با اشاره به اعزام چهار ورزشکار و یک مربی به مسابقات پارالمپیک توکیو اظهار کرد: در این مسابقات ورزشکاران کرمانی دو مدال طلا و دو مدال نقره کسب کردند.

 مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: استان کرمان برای پارالمپیک بعدی تاکنون دو سهمیه بدست آورده است که امیدواریم این سهمیه افزایش یابد.

او با اشاره به شیوع کرونا اطهار کرد: در ۱۱ ماه(غیر از اسفندماه) سال ۱۳۹۸ تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان ۱۰۲هزار نفر بود و سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در تعداد ورزشکاران سازمان یافته افت شدید داشتیم اما در سال گذشته آمار تقریبی ورزشکاران سازمان یافته استان به ۱۲۰ هزار نفر رسید.

پاریزی از توجه و نگاه خاص و ویژه این اداره کل به ورزش بانوان عنوان کرد: ظرفیت استان در بخش قهرمانی بانوان نسبت به قهرمانی آقایان بیشتر است لذا ۵۰ درصد جامعه هدف ما در بخش بانوان خواهد بود. گفتنی است که حدود ۴۵ هزار نفر از ورزشکاران سازمان یافته بانوان هستند.

این مسئول با اشاره به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اظهار کرد: استان کرمان ۱۹ ورزشکار و مربی در این رقابت‌ها خواهد داشت.

او بیان کرد: متاسفانه به المپیاد استعدادهای برتر استان کرمان کمتر توجه شده و باید المپیاد درون استانی قبل از کشوری برگزار کنیم.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای حضور در مسابقات جهانی باید از سنین پایه باشد.
 
او ادامه داد: در نیمه دوم المپیاد استعدادهای درخشان درون استانی به‌صورت منطقه‌ای برگزار خواهیم کرد.

پاریزی اظهار کرد: سالانه حدود ۵۰۰۰ مسابقه ورزش همگانی در قالب‌های مختلف در استان برگزار می‌کنیم.

او ادامه داد: حدود ۱۱ هزار روستا در استان کرمان داریم که تقریبا ۱۵۰۰ مورد آن دهیاری دارد.

پاریزی عنوان کرد: حدود ۲۰۰ چمن ورزشی در روستاها احداث کردیم و نقشه ورزشی روستاهای استان باید تغییر کند و سمت و سوی منطقی به خود بگیرد.

او راه‌اندازی ۳۰۰ خانه ورزشی، تقویت مربی و … را از دیگر اقدامات در روستاهای استان برشمرد

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi