پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

4:28:12 - سه شنبه 21 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برای نخستین باردر کرمان پایگاه استعداد سنجی ورزشی راه اندازی می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: پایگاه استعداد سنجی نوجوانان و جوانان بین۸ تا ۱۴ سال در کرمان راه اندازی می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد ” به نقل از ورزش خبر مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: پایگاه استعداد سنجی نوجوانان و جوانان بین۸ تا ۱۴ سال در کرمان راه اندازی می شود که طبق ان خانواده ها می توانند متوجه شوند که فرزند آنان در کدام یک از رشته های ورزشی موفق تر است و بنا بر این می توانند از همین سن بچه های خود را اموزش دهند

 

 

محمودی نیا در ایین هماهنگی شورای  عالی ورزشی استان کرمان در این جلسه گفت:  هفته تربیت بدنی از ۲۰ تا ۲۶ مهرماه در سال جاری برگزار خواهد شد و نظر به اینکه در اواخر این هفته به ماه محرم نزدیک می شویم برای نخستین بار این جشنواره به نام ۴۶۶ شهید بزرگوار استان کرمان نام گذاری شده است.

 

وی بیان داشت:ما در راستای اجرای سند چشم انداز توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان دو مسئله اصلی را مبنای کار قرار داده ایم که یکی از آن ها مفهوم عدالت ورزشی و دیگری عدالت جنسیتی است که برای رسیدن به این دو هدف مهم از سه ضلع انسان فضا و توسعه فضای فعالیت جهت تزریق شور و نشاط در ورزش های همگانی و قهرمانی استفاده کرده ایم.

 

 محمودی نیا بیان داشت: برگزاری پیاده روی های خانوادگی  و برنامه های ورزشی متنوعی از این دست برای خانواده های کرمانی در شش ماهه نخست از فعالیتهای در راستای طرح  بوده است و امیدواریم این فرایند را ادامه دهیم.

 

وی گفت: تاکنون ۲۰۷۶ دختر و ۲۸۴۷ نفر پسردر طرح همگانی کردن و قهرمانی ورزش کرمان شرکت کرده اند .

 

وی در ادامه افزود : تاکنون ۶۰ درصد از پسران و ۴۰ در صد از دختران استان  در ۱۲ رشته طرح همگانی کردن ورزشی حضور پیدا کرده اند که به دلیل اینکه در ورزش هایی مانند کشتی ، پهلوانی و زورخانه ای و دوچرخه سواری برای حضور بانوان محدودیتهایی وجود دارد , آمار تعداد پسرها رو به افزایش گذاشته است .

 

محمودی نیا بیان داشت: در نمودار نمایش فعالیت ورزشی در کرمان در رشته ورزشی والیبال بانوان بیشترین امار را به خود اختصاص داده اند.

 

وی گفت : تفاهم نامه ای نیز در راستای توسعه سند ورزش کرمان با تمامی فرمانداران شهرستان های کرمان برگزار شده است.

 

وی در پایان گفت: پایگاه استعداد سنجی نوجوانان و جوانان بین۸ تا ۱۴ سال در کرمان راه اندازی می شود که طبق ان خانواده ها می توانند متوجه شوند که فرزند آنان در کدام یک از رشته های ورزشی موفق تر است و بنا بر این می توانند از همین سن بچه های خود را اموزش دهند

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi