پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:35:31 - سه شنبه 21 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با بسیاری از پدیده های فرهنگی و اجتماعی نباید برخورد پلیسی شود/ امروز بعضی از پدر و مادر ها توقع دارند که کم کاری آنها را پلیس جبران کند
سردار حسین چناریان پیرامون مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان کرمان گفت: متاسفانه جامعه ما در حوزه کارکردهای اجتماعی و فرهنگی دچار یک بی دقتی و بی توجهی شده است.

به گزارش پایگاه خبری ” دانشجوآزاد” به نقل از “کرمان هنر ” :

سردار حسین چناریان فرمانده انتظامی استان کرمان در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار ما اظهار داشت: شعار امسال که یک شعار دوبعدی است و  رهبر انقلاب هم  بحث فرهنگ را بیشتر از اقتصاد تاکید کرده اند که  بسیاردغدغه مهمی است.

چناریان

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی در یک نبرد فرهنگی و جنگ نرم اعتقادات عمیق مذهبی و دینی مردم را مورد تهاجم قرار داده است و  ماهواره نیز به عنوان بستری برای ضربه زدن به افکار جامعه در حال فعالیت است.

رییس پلیس استان کرمان افزود: نیروی انتظامی در جلسات متعددی که با شورای فرهنگ عمومی استان  کرمان که با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  تشکیل داده شده بررسی کردیم یکی از اشکالات که در کشور وجود دارد نبود نظارت بر فعالیت های سازمان ها در بخش فرهنگ می باشد.

حسین چناریان اظهار داشت:در حوزه حجاب و عفاف  یک مصوبه شورای انقلاب فرهنگی داریم که حدود ۲۱ دستگاه در این حوزه  مسئول هستند وبیش از ۲۲۰ وظیفه برای سازمان ها تعریف شده است.

وی با صراحت گفت : ولی  با کمال تاسف عرض می کنم بسیاری از دستگاهها این دستورالعمل را بایگانی کردند و هیچ فعالیتی ندارند. در صورتی که نیروی انتظامی ۱۵مورد مأموریت داشته است که در حال پیگیری می باشد و اسناد کارکرد ما موجود و قابل ارائه هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطر نشان کرد:  اگر قرار باشد برخوردفیزیکی شود باید  چندین دستگاه  دولتی با نیروی انتظامی همراهی کنند تا بتواند اثرگذار باشد . به طور مثال یک فردی که به قوانین ایران بی اعتنایی و دهن کجی می کند نیروی انتظامی بعد از دستگیری ۲۴ ساعت بیشتر نمی تواند در بازداشت نگه دارد.

وی ادامه داد: اگر فردی دستگیر می شود تمامی دستگاه های فرهنگی و اجتماعی مسئول هستند. آموزش و پرورش ، وزارت علوم و … باید با پلیس همراهی کنند.

رییس پلیس استان کرمان گفت: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی در قبال مشکلات فرهنگی پاسخگو نیستند.

وی افزود:امروز بعضی از پدر و مادر ها توقع دارند که کم کاری آنها را پلیس جبران کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: موضوعات اجتماعی و فرهنگی را نباید با پاک کردن صورت مسئله حل کرد و در بحث ماهواره و حجاب اگر برخورد فیزیکی باشد نه تنها فایده ندارد بلکه مضر هم هست.

حسین چناریان خاطر نشان کرد: با بسیاری از پدیده های فرهنگی و اجتماعی نباید برخورد پلیسی شود.

چناریان گفت:در ماه مبارک رمضان بنده به عنوان یک شهروند وقتی شاهد روزه خواری  در خیابان بودم شرمنده می شدم که چرا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت نمی گیرد؟

وی ادامه داد: چرا مردم منتظر هستند که فقط نیروی انتظامی با این مسائل برخورد کند؟اگر دو عزیزبا احترام  به افراد روزه خوار تذکر می داند دیگر شاهد چنین صحنه هایی نخواهیم بود و دیگر نیازی به برخوردهای پلیسی و فیزیکی نداشتیم. ولی متاسفانه وقتی نیروی انتظامی هم می خواهد با این مسائل برخورد کند اعتراض می کنند و عملکرد پلیس را زیر سوال می برند.

رییس پلیس استان کرمان افزود: متاسفانه جامعه ما در حوزه کارکردهای اجتماعی و فرهنگی  دچار یک بی دقتی و بی توجهی شده است. و تا وجدان اجتماعی و فرهنگی نهاد جامعه ما بیدار  نشود ما نمی توانیم در حوزه فرهنگی با اقدامات پلیسی برخورد کنیم.و امکان پذیر نمی باشد.

وی گفت: من از دستگاههای دولتی و همچنین مردم خواهش می کنم تا تلاش کنیم این نهاد اجتماعی در کشور بیدار شود و نسبت به این رسالت مهم همه دست به دست هم دهیم.

سردار چناریان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی  هم در حوزه فعالیت های قرآنی سعی کرده است در مجموعه کارکنان خود برای ترویج مسائل فرهنگی و قرآنی در پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کند و تلاش ما به ثمر نشست و ۳۸۵ نفر از همکاران ما در حوزه حفظ قرآن کریم فعالیت نمودند و در این زمینه  جز بهترین استان های کشور بودیم .

انتهای پیام.//

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi