پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

6:20:10 - دوشنبه 27 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
باید ارتباط دانشگاه با محیط های صنعتی تقویت شود
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت : برای افزایش کیفیت باید ارتباط دانشگاه با محیط های صنعتی تقویت شود

محمد جواد فدایی در گفتگو با “” دانشجوآزاد ”  در رابطه با برنامه های دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال جدید گفت : سیاستهای کلی دانشگاه طبق برنامه های ریاست محترم جمهوری ، رسیدن به دانشگاهی دانش افزا ، جهان افزا و ثروت آفرین و کار آفرین است.

وی ادامه داد : برای رسیدن به این اهداف باید به کیفیت آموزشی و تحقیق توجه شود ؛ متاسفانه در این ضمینه رشد چندانی در سالهای اخیر نداشته ایم اما هم اکنون به گونه ای برنامه ریزی شده است که باید به کیفیت نیز توجه شود.

برای افزایش کیفیت باید ارتباط دانشگاه با محیط های صنعتی تقویت شود

فدایی افزود : برای افزایش کیفیت باید میبایست به تقویت ارتباط دانشگاه با محیط خارج و جامعه توجه شایان شود تا به نوعی رسالت دانشگاه که همانا برداشتن باری از دوش جامعه میباشد را انجام داده باشد .

رییس دانشگاه باهنر کرمان خاطر نشان کرد : در سال جاری در تلاش برای کسب رتبه خوب در بین دانشگاههای بین المللی هستیم و همچنین برای تثبیت و ارتقا رتبه خوبی که در بین دانشگاه های داخلی داریم تلاش خواهیم کرد.

به منظور افزایش کیفیت ساعات تشکیل کلاس ها را از دو ساعت به یک ساعت کاهش دادیم

این استاد دانشگاه ادامه داد : در بحث آموزش و بالابردن راندمان کیفی آن اصلاحات و تغییراتی در برنامه های دانشگاه برای سال تحصیلی جدید صورت گرفته است.

وی ادامه داد : به عنوان مثال برای افزایش کیفیت آموزشی ساعت تشکیل کلاسها از ۲ ساعت پیوسته به یک تک ساعت تغییر پیدا کرده است ، همچنین جهت تجهیز کارگاه ها و همچنین آزمایشگاه های آموزشی نیاز به اقدام سریع بود که این نیاز هم از طریق خریدهای داخلی و هم فاینانس خارجی در حال مرتفع شدن است .

امکانات رفاهی ویژه ای برای رتبه های زیر ۱۵۰۰ در نظر گرفته شده است

فدایی بیان داشت : جذب نیروهای کارآمد برای هیئتهای علمی با دقت در گزینش ؛ تلاش برای تشویق دانشجویان برتر و همچنین سعی در جذب آنها و همچنین فراهم نمودن امکانت رفاهی و کافی برای رتبه های زیر ۱۵۰۰ که دانشگاه باهنر را انتخاب کنند از دیگر برنامه های سال جدید است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان همچنین در رابطه با برنامه های پژوهشی گفت : در قسمت پژوهش سعی شده است ارتباط تنگاتنگی بین جامعه و همچنین دانشگاه بوجود آید ؛ در همین راستا جهت دار کردن مطالبات هیئت های علمی در جهت ایجاد  ارتباط خوب و موثر با صنعت و همچنین بحث تشکیل شرکتهای دانش بنیان که امید است در ۶ ماه آینده ، تشکیل شوند .

افتتاح دفتر امور بین الملل می تواند باعث ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه باهنر شود

این مقام مسئول برنامه ی دیگر پژوهشی دانشگاه باهنر را امضا تفاهم نامه با پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام ISC برشمرد و گفت : افتتاح دفتر امور بین الملل واحد پژوهشی نیز می تواند در ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه کمک کند.

وی در رابطه با مشکلات مربوط به حوزه دانشجویان و خوابگاهها نیز افزود : در امور دانشجویی سعی شده است تا کمبودهایی که در زمینه تعداد خوابگاه ها وجود داشت را برطرف سازیم و همچنین خوابگاه های قدیم را که از نظر تاسیسات با مشکلات عدیده ای روبرو بوده اند در حال نوسازی است.

محمد جواد فدایی ادامه داد : دیگر برنامه های رفاهی برای دانشجویان برنامه ریزی  بهتر در بحث سلف سرویس ، کیفیت و نوع غذا و همچنین در زمینه اینترنت سعی شده است پهانی باند را افزایش داده و ارتباط بین قسمتهای مختلف دانشگاه در دانشکده ی فنی با دیگر دانشکده ها را ایجاد کنیم .

پروژه های نیمه تمام امسال به سرانجام می رسند

رئیس دانشگاه باهنر کرمان گفت : در بخش فعالیتهای عمرانی نیز سعی شده است پروژه های ناتمام سالهای گذشته از جمله توسعه دانشکده فنی به اتمام برسند و برنامه ای هم برای افزایش در تعداد کلاسها ؛ ایجاد خانه فرهنگ دانشگاه ؛ بازارچه دانشجویی  ؛ توسعه کتابخانه و انفورماتیک ؛ موزه دانشگاه , مرکز اطلاع رسانی و همچنین مرکز مشاوره دانشگاه در دستور کار واقع شده است و همچنین امید است با کمک شهرداری در فاز بهسازی فضای سبز دانشگاه نیز کارهای جدی صورت گیرد .

وی ادامه داد : امسال به لطف جلساتی که با معاون اول ریاست جمهور داشتیم ؛ تخصیص های اختصاص داده شده با دانشگاه افزایش یافته و امید است که با استفاده از تحسیلات بانکی نیز با مشکل مالی و اعتباری ای روبه رو نشویم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi