پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:20:39 - یکشنبه 1 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازگشایی سفارت انگلیس بدون اطلاع مردم و اغنای افکار عمومی کار درستی نیست/ آیا قرار است یک لانه جاسوسی دیگر در ایران باز شود؟
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: این کار درستی نیست که دولت بدون اینکه مردم را در جریان بگذارد و بدون اغنا کردن افکار عمومی، در دقیقه ۹۰ اقدام به بازگشایی سفارت انگلیس کند.

 به گزارش“دانشجو آزاد” به نقل از فارس؛ داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی پیرامون بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت: ما باید به گذشته بازگردیم و ببینیم بسته شدن سفارت انگلیس در ایران چه علتی داشته و چه شد که در آن زمان خشم بدنه دانشجویی کشور برانگیخته شد.

وی ادامه داد: اسناد فتنه‌گری‌های انگلیس به واسطه سفارتخانه‌اش در فتنه ۸۸ موجود است و اسناد تاریخی گواه جنایت‌های انگلیسی‌ها در ایران بوده و قابل کتمان نیست مگر اینکه برخی از مشاوران رئیس جمهور مبنای تعریف خود را از خباثت و دشمنی تغییر داده باشند که بگویند ما با انگلیس مشکلی نداریم و دشمنی‌ در کار نیست.

گودرزی تصریح کرد: هر کسی تاریخ ایران را نگاه کند دشمنی‌ها و خباثت‌های انگلیسی‌ها را مشاهده خواهد کرد و  خواهد دید که انگلیسی‌ها هرجایی که توانسته‌اند علیه ایران اقدام کرده‌اند و همواره به فکر منافع خود بوده‌اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: انگلیس بعد از انقلاب اسلامی همیشه پادوی آمریکا بوده و همیشه مکاری و حیله‌گری خود را حفظ کرده است و ما هیچ جایی از تاریخ پیدا نمی‌کنیم که یک خاطره خوبی از انگلیسی‌ها باقی مانده باشد، وقتی به حافظه تاریخی ملت هم نگاه می‌کنیم خیلی بعید است کسی را پیدا کنیم که یک خاطره مثبت از انگلیس داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت انگلیس از صدام در دوران جنگ تحمیلی، تصریح کرد: انگلیس همواره چنین رفتارهای خصمانه، حیله‌گرانه و استعمارگرانه‌ای داشته‌است تا جایی که جنبش دانشجویی از این رفتار به خشم آمد و نهایتا ماجرای بسته شدن سفارت انگلیس رخ داد و البته مجلس هم ورود خوبی به موضوع داشت.

گودرزی با بیان اینکه رفتار خصمانه انگلیس در سال‌های اخیر ادامه داشته است، خاطرنشان کرد: سوال اصلی ما این است که چه اتفاقی افتاده که می‌خواهند سفارت انگلیس را در ایران باز کنند. کدام معذرت‌خواهی توسط انگلیسی‌ها صورت گرفته‌است. در فتنه ۸۸ هم که به ملت بی‌احترامی شد آیا معذرت خواهی صورت گرفت؟

مسئول سازمان بسیج دانشجویی افزود: دولت باید به سوالاتی که پیرامون بازگشایی سفارت انگلیس وجود دارد پاسخ دهد، متاسفانه دولت یک رویکرد امنیتی در کارها دارد و کارهایی را که می‌خواهد انجام دهد در دقیقه ۹۰ اعلام می‌کند. کسانی که می‌گفتند دانستن حق مردم است و مردم در راس امور قرار دارند، چرا چنین مواردی را از مردم پنهان می‌کنند و نمی‌گویند که می‌خواهند سفارت انگلیس را بازگشایی کنند.

گودرزی گفت: در دو سال اخیر هم مشاهده کردیم که انگلیس کاملا در زمین آمریکا بازی کرد و در رفع تحریم‌ها هم تاثیر مثبتی نداشت. پس چه اتفاقی رخ داده که قرار است سفارتخانه این روباه پیر باز شود.

وی ادامه داد: نگاه ملت ایران به انگلیس همواره با تنفر همراه بوده است و ما خبیث‌ترین دولت را دولت انگلیس می‌دانیم. وزیر خارجه انگلیس اگر قرار است به ایران بیاید باید بگوید چگونه می‌خواهد رفتار زشت گذشته‌اش را جبران کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: هدف انگلیسی‌ها از زدن سفارت در ایران چیست؟ آیا قرار است  یک لانه جاسوسی دیگر در ایران باز شود. آیا قرار است انگلیس با بازگشایی‌ سفارتش در ایران مجددا علیه امنیت ملی ما اقدام کند؟ این‌ها سئوالاتی است که باید هم توسط انگلیس و هم دولت ایران پاسخ داده شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: سوالات و ابهامات در رابطه با بازگشایی سفارت انگلیس در ایران اساسی است و این کار درستی نیست که دولت بدون اینکه مردم را در جریان بگذارد و بدون اغنا کردن افکار عمومی، در دقیقه ۹۰ اقدام به بازگشایی سفارت انگلیس کند. اینگونه مسلما دولت ضرر خواهد کرد و این نوع تعامل با مردم و جامعه نخبگانی کشور تعامل درستی نیست و ما نسبت به این تعامل انتقاد جدی داریم.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi