پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:43:04 - دوشنبه 30 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازنگری آیین نامه های پژوهش و آموزش عالی در راستای ارتقای تعاملات قرآنی
رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی از بازنگری آیین نامه های پژوهش و آموزش عالی در راستای ارتقای تعاملات علمی بین المللی قرآنی خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا: بیست و دومین کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور به ریاست قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و در این جلسه دستورالعمل اصلاح آیین نامه های نظام پژوهش و آموزش عالی در ارتقای تعاملات علمی بین المللی قرآنی به تصویب رسید.
ابوالفضل خوش منش با اعلام این خبر ادامه داد: یکی از علل مهم عدم حضور دانشجویان و اساتید ایرانی، بویژه در حوزه مطالعات قرآنی، در عرصه علمی خارج از کشور، نحوه تعریف و تصویب اسناد و قوانین موجود در نظام پژوهش و آموزش عالی کشور است. واقعیت این است که اغلب قوانین موجود به گونه ای تدوین و تصویب شده اند که محققان و اساتید را به حضور در عرصه آکادمیک بین الملل تشویق نمی کنند.
وی افزود: این مرکز با اجرای طرحی با عنوان بازمهندسی قوانین و اسناد بالادستی نظام آموزش عالی کشور از سال گذشته در صدد بازخوانی قوانین و اصلاح آنها به منظور تحقق این هدف مهم برآمده است.
بنابر مصوبه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور قوانین مورد نظر در کاروی‍ژه ای با حضور رئیس کارگروه توسعه همکاری های علمی بین المللی قرآنی، رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور، مدیر مرتبط وزارت علوم تحقیقات و فناوری، که در آیین نامه مرتبط به بخش وی نیاز به بازبینی دارد، اصلاح و مرجع ابلاغ کننده آیین نامه، اصلاحات هر آیین نامه را ابلاغ می کند. به این ترتیب امکان بازبینی آیین نامه هایی مانند آیین نامه جذب و ارتقای اساتید، آیین نامه اعطای فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی و سایر قوانین مرتبط فراهم خواهد آمد.
به گفته خوش منش اصلاح آیین نامه ها و قوانین تنها یک عامل تشویقی در بهبود وضعیت فعالیت های بین الملل پژوهش و آموزش عالی قرآنی است؛ یکی دیگر از گام های مهم در تحقق این امر ارتقای سرمایه انسانی موجود و کسب توانمندی های لازم برای حضور در عرصه بین الملل می باشد که از سال گذشته یکی از برنامه های ملی مصوب کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور به این امر اختصاص یافته است.
در ابتدای این جلسه گزارشی از سفر هیئت ایرانی به اندونزی در راستای اجرای تفاهم نامه های قرآنی موجود و زمینه سازی امضای تفاهم نامه های قرآنی جدید میان مراکز پژوهشی و آموزش عالی دو کشور ارائه شد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi