پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:08:59 - یکشنبه 28 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
این اقدام موهن به دلیل ترس از گسترش اسلام در اروپاست
آبل لوریس فرهیخته فرانسوی گفت: اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو به دلیل ترس از گسترش اسلام در اروپاست.

آبل لوریس از فرهیختگان فرانسوی در گفتگوی اختصاصی با دانشجو آزاد در رابطه با عظمت پیامبر اسلام گفت: من با نظر گوستاو لوبون، دانشمند فرانسوی درباره پیامبر اسلام موافقم که می گوید، پیامبری چونان محمد شایسته آن است که از آیین وی پیروی شود و برای پذیرش رسالتش بر یکدیگر پیشی گرفت زیرا دعوت شریف او بر شناخت آفریدگار و تشویق به امور خیر و باز داشتن از زشتیها استوار است وهمه آنچه برای بشریت به ارمغان آورده زیبا و خوبی آفرین است.

وی ادامه داد: اگر مردی مانند پیامبر اسلام فرمانروایی مطلق جهان عصر جدید را احراز کند طوری در حل مسایل و مشکلات جهان توفیق خواهد یافت که صلح و سعادتی را که بشر به شدت احتیاج دارد برای او تأمین خواهد کرد .

این دانشمند فرانسوی در خصوص کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر اکرم عنوان کرد: با کشیدن کاریکاتور از پیامبر اسلام(ص) یک میلیارد مسلمان و به پیامبر(ص) در دنیا جسارت شده است

آبل لوریس   در ادامه تصریح کرد: برخی نگران گسترش اسلام در کشورهای اروپایی هستند، در حالیکه به نظر من انسانها باید در انتخاب دین و مذهب خود آزاد باشند و در فضایی به دور از هرگونه تعصب آیین خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به خصوصیات حضرت محمد (ص) اظهار داشت: بلند همتی او تماما در جهت یک عقیده بود، نه نوعی تلاش برای فرمان روایی، چطور می توان پیروان او را محکوم به کشوگشایی کرد؟

لوریس در پایان افزود: این اقدامات ناپسند و این چنین اهانت ها به پیامبران الهی در هیچ دین و آیینی پذیرفتنی نیست و این اقدامات موجی از پروژه اسلام هراسی است که برخی حاکمان دنیای امروز به دنبال آن هستند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi