پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:16:02 - دوشنبه 24 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران ‌میدان‌دار محیط‌های آزادگی در سراسر دنیا شده‌/هشدار به جوانان نسبت به تفکرات جریانات شبه‌روشنفکر‌
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، فرهنگ اسلام ‌در دنیا گسترش یافته است، گفت: ‌به برکت انقلاب، ‌میدان‌دار محیط‌های آزادگی در سراسر دنیا شده‌ایم‌.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از “فارس“، محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در نشستی با عنوان دغدغه‌های فرهنگی در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان در تالار وحدت این دانشگاه با بیان اینکه تاریخچه دغدغه‌های فرهنگی به دهه ۷۰ می‌رسد، افزود: دشمنان نظام پس از اینکه نتوانستند از طریق جنگ نظامی ملت را از پای درآورند دست به توطئه و دسیسه‌های جدید زدند و به دنبال راه‌های جدید برای اثرگذاری روی ذهن و دل مردم برآمدند.

دشمن برای تاثیرگذاری بر مردم طرق مختلف را امتحان کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سرمایه‌گذاری دشمن برای آینده از طریق جنگ سخت و نظامی نیست، تصریح کرد: دشمن برای تاثیرگذاری بر مردم طرق مختلف را امتحان کرد تا بر مملکت و نظام ضربه بزند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با پنهان‌کاری و از طریق ساختن فیلم، تبلیغات رسانه‌ای، هنرهای تجسمی و … میدان داخلی را به دست آورد، گفت: در این دوران بود که وجدان‌های آگاه و بیدار نخستین آژیرها را به صدا درآوردند و ملت را از خطری که در کمین انقلاب و تفکر انقلابی بود، آگاه کردند.

صفارهرندی افزود: رهبر معظم انقلاب برای نخستین‌بار بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و خیلی‌ها در آن زمان فکرشان فقط به سمت و سوی بدحجابی بانوان و شلختگی‌های ظاهری جوانان رفت، مقام معظم رهبری در آن زمان این مسئله را گوشزد کردند که مسئله اصلی من از بیان تهاجم فرهنگی این نبود، حرکت مرموز، آن چیزی بود که در پی جابه‌جا کردن ارزش‌های بنیادین انقلاب و نظام بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کتاب‌های ضد‌انقلاب‌ها در ترویج ضد‌ارزش‌ها در جامعه ایرانی بیان داشت: جریان ضد‌انقلاب از واقعه‌ای برای این مردم می‌گفت که قهرمان مردم به ضد قهرمان تبدیل شده بود.

وی افزود: در این کتاب‌ها سعی شده خادم را خائن و خائن را خادم جلوه بدهند و از یک چهره منفور مقابل ملت تصویری ارائه می‌دهند که مردم باور کنند.

خبرهای ساندویجی به آدمی عمق نمی‌بخشد

صفارهرندی با بیان اینکه همیشه جنگ‌ها با ‌شلیک توپخانه نیست، اضافه کرد: این نوع جنگ پیچیده‌ترین جنگ‌هاست و صدای آنها را نمی‌شنوید.

وزیر اسبق ارشاد تاکید کرد: این‌جاست که سرزمین‌ها تصرف نمی‌شوند، بلکه این دل‌ها و احساسات هستند که به گروگان برده شده‌اند و افکار و اندیشه‌های خود را با القائات دروغ و مسموم به خورد مخاطب می‌دهند.

وی تصریح کرد: وقتی شکل جنگیدن عوض می‌شود، جامعه‌ای که ذهنش مهیای این نوع نبرد نیست‌ متحیر می‌شود.

صفارهرندی بر مطالعات فرهنگی تاریخی هدفمند و معنادار تاکید کرد و گفت: مطالعه خبرهای ساندویجی به آدمی عمق نمی‌بخشد، لذا دانش ما باید عمیق و پشتوانه نظری و تاریخی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هدف تهاجم فرهنگی سقوط دل است و امروز با تهاجم فرهنگی ارزش‌ها به ضدارزش تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه استقلال و استقلال‌طلبی را یک مقوله کهن قرن ۱۹ برمی‌شمرند و در روزنامه‌های ما علیه استقلال می‌نویسند و به دنبال وابستگی هستند.

جابه‌جایی ارزش‌ها رخ داده است

وی عنوان کرد: روزی استقلال نخستین شعار این مردم بود، اما امروز به شما می‌گویند باید به دنبال دریوزه‌گی باشید و گردن کج کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جابه‌جایی ارزش‌ها رخ داده است، حتی عده‌ای که خود از انقلاب هستند و برای این انقلاب ایثار کردند، امروز می‌بینیم، وسوسه‌های دنیوی آن‌ها را خراب کرده است.

صفارهرندی ادامه داد: خرج این برنامه سقوط از انسانیت و پایین آمدن از مواضع اصولی است، خیانت به کشور هزینه‌اش را آن‌طرف می‌پردازد، بسیار آسان است کسی که از جان برای انقلاب مایه گذاشته و دست و پای خودش را فدا کرده بعد از مدتی شیرینی دنیا به کامش مزه کند و به دنبال دنیا برود.

کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی بیان داشت: اما این گروه بدانند که آیندگان انسان‌های سست عنصر را تمجید و حلوا حلوا نمی‌کنند.

وی با اشاره به حضور ۲۰ میلیون زائر در حرم امام حسین (ع) تصریح کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال چه اتفاقی می‌افتد که این جمعیت به احترام سر بر نیزه، سر تواضع و کرنش فرود می‌آورند.

صفارهرندی تصریح کرد: وقتی جابه‌جایی ارزش‌ها صورت می‌گیرد، رضاخان در مقابل چهره‌های انقلابی خدوم قرار می‌گیرد.

وی گفت: این‌ها باید بدانند، وقتی ابلیس جای فرشته و فرشته جای ابلیس را می‌گیرد، کسی به آن احترام نمی‌کند، اینها باید در مقابل عوض کردن فهم مردم روزی پاسخگو باشند، چراکه خیانت به ملت کرده‌اند.

آمریکا با تمام تلاش‌ها علیه ایران دست تسلیم بالا برده است

وی با بیان اینکه امروز آمریکا با تمام تلاش‌ها و دسیسه‌هایش علیه ایران دست تسلیم بالا برده است، افزود: به روایت خود آمریکایی‌ها محاسباتشان برای سقوط ایران به هم ریخته است.

صفارهرندی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، فرهنگ اسلام ‌توانسته در دنیا گسترش یابد، بیان داشت: امروز به برکت انقلاب، ما میدان‌دار محیط‌های آزادگی در سراسر دنیا شده‌ایم و این مایه افتخار ما‌ست و بسیاری از کشورها به ما اقتدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: چرا امروز ما باید حسرت رضاخانی را بخوریم، موجودی بی‌مصرف و دست‌نشانده بود، دروغ‌هایی که توسط جریان شبه روشنفکر در ذهن جوانان وارد شده است.

‌صفارهرندی در پایان در پاسخ به این سئوال دانشجویی درباره ترویج سبک زندگی غربی توسط شبکه‌های ملی تصریح کرد: نقد بر دستگاه‌های مختلف و از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد وارد است.

وی ادامه داد: ما در قیاس برخی عملکردها باید تراز خدمتگزاری را بالا ببریم و اینکه این موضوع فقط سهم دولت نیست، بلکه باید سهم خود به عنوان ملت را هم در این زمینه ببینیم.

وی با اشاره به اینکه آیا در جریان تهاجم فرهنگی ما نباید کار مشترک یا جبهه مردمی فرهنگی در برابر جریانات باطل تشکیل دهیم، افزود: مردم نباید جاده صاف‌کن حرکت دشمن باشند و این ماجرا دوسویه است، دولت و مردم باید در کنار هم قرار بگیرند.

صفارهرندی درباره فراگیری شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی علاوه بر مضرات می‌توانند خیرات و محسناتی به دنبال داشته باشند، اما غفلت از مضرات شبکه‌های اجتماعی می‌تواند سیر تا پیاز این مملکت را در اختیار دشمنان قرار دهد.

وزیر اسبق ارشاد خاطرنشان کرد: طبیعی است، استفاده از شبکه‌های دست‌ساخته صهیونیسم تقدیم دو دستی دارایی‌های کشور است به دشمنانی که تشنه به خون این مردم هستند.

وی افزود: این پدیده بی‌حساب و کتاب وارد جامعه ما شده و باید قبل از ورود پاستوریزه و پالایش می‌شد هر دولتی باید این سرویس را در اختیار مردم قرار دهد، اما فیلتر شده به نوعی که منافع ملی در کوی و برزن جهانی حراج نشود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi