پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:34:52 - یکشنبه 7 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران تنها تولید کننده پنی سیلین جی در خاورمیانه
مدیرعامل شرکت گروه صنایع دارویی شفا فارمد وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) مستقر در منطقه کردان استان البرز گفت: با تلاش متخصصان این شرکت، اکنون ایران تنها تولید کننده داروی پنی سیلین جی در خاورمیانه است.

به گزارش “دانشجو آزاد” علی شریف اعظم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید این دارو موجب بی نیازی کشور از واردات آن شده است.

وی اظهار کرد: این دستاورد جدید با خودکفایی ، بومی سازی دانش فنی تولید پنی سیلین و جلوگیری از خروج ارز در این بخش همراه شده است.

شریف اعظم گفت: خط تولید پنی سیلین جی در شرکت گروه صنایع دارویی شفا فارمد منطقه کردان از سال ۹۲ فعال شد و با توجه به اهمیت این داروی استراتژیک گام های موثری برای تولید انبوه آن برداشته شده است .

وی، به اهمیت و نقش مهم آنتی بیوتیک ها در بخش دفاعی و پزشکی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: طی دو دهه گذشته تلاش های زیادی در کشور برای راه اندازی خط تولید ماده اولیه پنی سیلین جی در کشور صورت گرفت که این مهم با تلاش متخصصان داخلی و دانش بومی به نتیجه رسید.

شریف اعظم گفت: کشورهای چین و هند تنها تولید کننده ماده اولیه آنتی بیوتیک در جهان هستند که ایران با دستیابی به دانش تولید ماده اولیه آنتی بیوتیک ها آن هم از مولکول زنده از وابستگی و واردات آن ها بی نیاز شده است.

وی بیان داشت : این امر موجب شد تا نام ایران به عنوان تنها تولید کننده پنی سیلین جی در خاورمیانه ثبت شود.

به گفته وی پنی سیلین جی هم اکنون در ردیف پر مصرف ترین گروه آنتی بیوتیک ها در جهان است.

مدیر عامل شرکت گروه صنایع دارویی شفا فارمد وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره ) بیان کرد: این شرکت در سال ۱۳۷۵ با هدف تولید سالانه ۳۰۰ تن انواع آنتی بیوتیک در منطقه کردان ساوجبلاغ فعالیت خود را آغاز کرد که با همت نیروی انسانی متخصص و متعهد توانسته ایم در مسیر اهداف تعیین شده در حوزه سلامت جامعه و خودکفایی کشور حرکت کنیم.

شهرستان ساوجبلاغ در ۳۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi