پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:12:28 - جمعه 10 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران اسلامی در آرامش به سر می‌برد‌
امام جمعه کرمان گفت: همه کشورها شهادت می‌دهند که ایران اسلامی در آرامش کامل میان کشورهای منطقه به سر می‌برد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس؛ آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز کرمان با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۱۲ بهمن ماه سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر است.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) از معدود رهبرانی بودند که در بازگشت به کشور مورد استقبال میلیونی آحاد مردم قرار گرفت و تشییع پیکر ایشان نیز در دنیا بی‌نظیر بود.

جعفری افزود: کار امام خمینی (ره) بی‌مثال است، قضاوت عده‌ای از مردم این بود که رفتن شاه از این کشور به واسطه داشتن عوامل زیادی در داخل و خارج از کشور و آمریکا و کشورهای منطقه، امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه کرمان گفت: اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند که اگر یک ملت تصمیم بر انجام کاری بگیرد، هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید، نظام جمهوری اسلامی با رای قاطع مردم تاسیس شد و بعد از آن شاهد توطئه‌های گوناگون علیه شخصیت‌های بزرگ از جمله شهید مطهری، بهشتی، مفتح و … بودیم.

جعفری بیان داشت: امروز ایران در منطقه از جمله کشورهایی است که همه شهادت می‌دهند با وجود همه توطئه‌ها علیه آن، در آرامش به سر می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با تاکید بر رعایت ضوابط و قوانین در مصرف صحیح گفت: در استفاده از هر چیزی باید صرفه‌جویی داشت تا از رحمت و لطف خدا بهره‌مند شویم.

وی اظهار داشت: کرمان استان خشکی است و امسال نیز وضعیت بارندگی مناسبی نداشتیم، باید خودمان را در هر شرایطی برای استقامت و تحمل رنج‌ها و سختی‌ها آماده کنیم.

جعفری با اشاره به ۱۰ ربیع‌الثانی سالروز وفات حضرت معصومه (س) بیان داشت: ثواب زیارت حضرت معصومه (س) به اندازه ثواب زیارت امام رضا (ع) سفارش شده است و امیدواریم خداوند دل‌های ما را به نور ولایت روشن سازد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به روایتی از معصوم (ع) گفت: سه خصلت عقاید، اعمال و اخلاق باید در یک مسلمان وجود داشته باشد تا زینتی برای پیشوایان دین باشد.

جعفری افزود: فرد مسلمان باید همان طور که نماز، روزه و خمس را برپا می‌دارد، نسبت به اعضای خانواده و همسایگان خود خوش‌اخلاق باشد.

وی تصریح کرد: دین را هم باید از اهل آن فرا گرفت، هر کسی که مدعی اسلام‌شناسی شد و جلسه تفسیر گذاشت، نباید به دنبال آن برویم، باید تحقیق کرد که آیا به واقع عالم دینی است.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi