پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:08:22 - دوشنبه 20 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایرانمنش:سیاسی بازی ها را از دانشگاه دور کنید
رضا ایرانمنش دبیر جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان مطرح کرد: از رئیس جمهور و وزیر علوم تقاضا داریم فضای سیاسی بازی را از محیط دانشگاه دور کنند.

به گزارش “دانشجوآزاد” درآستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به کرمان به سراغ دانشجویان کرمانی رفتیم تا مطالبات دانشجویی و انتظارات جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور را از زبان آنها بشنویم.

رضا ایرانمنش دبیر جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان در گفتگو با “دانشجوآزاد” گفت: در ابتدا از رئیس جمهور و وزیر علوم می خواهیم که سیاسی بازی ها در برخورد با تشکل های دانشجویی در دانشگاهها از بین برود؛ قطعا فضای حاکم بر دانشگاه بایستی فضایی کاملا عقلانی و به دور از سیاست زدگی باشد و متولیان فرهنگی دانشگاه نهایت همکاری را با تشکل های انقلابی داشته باشند.

وی افزود: موضوع مورد بحث دیگر این است که متاسفانه چند سالی است که رشد علمی کشور کاهش پیدا کرده است که باید با برنامه ریزی دقیق این روند از بین برود یکی از راهکارها می تواند نزدیکی علم به صنعت باشد بطوریکه یک بازارکار از همین طریق برای فارغ التحصیلان ایجاد شود؛ متاسفانه چند سالی است که ظرفیت پذیرش دانشگاهها به شدت افزایش یافته اما فکری برای فارغ التحصیلان بیکار نشده است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: مطالبه بعدی به آموزش عالی مربوط می شود، در سالهای اخیر دانشگاهها به سمت افزایش ظرفیت دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری روی آورده اند و به این دلیل که فقط به کمیت می پردازند کیفیت را از دست داده اند و باعث افت سطح علمی و آموزشی دانشگاهها شده اند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به مطالبات غیردانشگاهی اظهار داشت: در خصوص مطالبات شهری همانطور که در گوشه و کنار شهر مشخص است عملیات عمرانی در سطح شهر به کندی انجام می گیرد و مشکل اصلی مشکل مالی مطرح شده است از رئیس جمهور انتظار داریم با اختصاص بودجه این مشکل مردم کرمان را حل کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi